söndag 20 februari 2011

Toppensöndag!

Den här helgen befinner vi oss mellan två kurser och har inte öppnat en enda bok!

Klockan tio i förmiddags upptäckte jag att det var efit (ett foto i timmen). Jag började tappert med en datorbild och timmen efter ett kort med fröken L som fixat fika (och här aktar sig för solen).
 Runt halv ett var vi på väg mot Linde...
 Men sedan kom jag alldeles av mig och fotandet blev lite hur som helst.
Strax efter ett anlände vi till sambons syster med familj. Fröken L ska tillbringa sportlovet där -helt perfekt i stort hus på landet med hästar på gården.
Som en glad överaskning dök även sambons bror, svägerska och deras vovve Ilon upp.
 Det är alltid så okomplicerat att dyka in hos den här familjen.
Sambons svåger drog i gång grillen...
 ...och till middagen dukades det åt oss allihop. Mat sådär hade vi inte alls väntat oss och absolut inte grillat mitt i vintern. Supertrevligt och jättegott!
 Sedan gjorde vi något fantastiskt mysigt -vi gick på promenad allihop. Vovvarna, sambon, sambons bror och syster, svåger och svägerska, systerson, jag och fröken L.
I vinterlandskapet.
Tjoho!!!
 Lagom till solnedgången styrde vi kosan hemåt.
Och jag tänker att jag har haft en superbra dag och är så himla glad över den där nya släkten som liksom kom på köpet då, när jag flyttade ihop med sambon!

5 kommentarer:

  1. Kan inte ja oxå få flytta ihop med er????? ;o)
    Eller så flyttar ja till Linde. Det kan fungera det med. ;o))

    (Lyckligt sportlov för Fröken L, kan jag tänka)

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt det hörs! Spontana grejer brukar kunna bli en hitt. Gillade raden "Det är alltid så okomlicerat att dyka in hos den här familjen". Gillar sånt. Håller även med om fantastiska att få dessa fina nya männiksor i livet genom en annan männikska. Ganska coolt, och ganska tur att dessa är finingar och inte finnar i wäva... :) inget att ta för givet iallafall. Ha d!

    SvaraRadera
  3. Husan; Haha, här är jag rätt säker på att du inte skulle vilja flytta in. Jag ser fram för fullt emot den dag vi ska flytta ut och det är ändå i allafall ett år kvar... minst.

    Emma R; Ja, jag tycker också om det där okomplicerade. Fyra personer extra på middag var liksom inget problem. Släng på några korvar också så löser det sig :)

    SvaraRadera
  4. Förstår du hade en underbart fabelaktig söndag.
    Det är sådana man måste ta vara på.
    Lägga i asken för minnen man tar fram en regnvädersdag.

    Ser ni hade fint väder. Här var det underbart. Kallt, 22 minus, sol och blå himmel. Nu är det 14 minus, grå himmel och snön vräker ner...
    Men jag är glad i alla fall.
    Ha nu en skön måndag, det ska jag.
    Ut skotta och må bra hihi.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar söndag ni fick :-)

    SvaraRadera