söndag 13 februari 2011

Söndag

Grötbrödsbak på förmiddagen. Receptet hämtat hos Pillan, och oj vad goda de blev! Kände mig lite skeptiskt över den blott 15 minuter långa jästiden, men det var helt obefogat.
 Strax före tolv blev gudbarnet avlämnat och hon gav också bröden godkänt.
Till efterrätt blev det bananpengar :)

 Efter att ha ätit talade hon själv om att hon skulle sova... och det var alldeles rätt för det var sova-middag-tid. Jag hade bara inte räknat med att hon skulle göra det frivilligt och av sig själv så där direkt. Inte ens en minut tog det och sedan hade vi världens goaste tös sovandes på vår säng i en och en halv timme ♥
 Nu hade jag ju tänkt att vi skulle göra både det ena och det andra, men eftersom hon sov så förfärligt länge hann vi inte mycket mer än gå en promenad med Lurvig innan mamma, pappa och storebror kom tillbaka.
Å andra sidan hann jag både göra paj och plugga under sovtimmen och det var förstås bra :)

Fina syskon...
 ...fulla i bus (den ena i allafall :)
Nu har vi haft kvällen. Jag har pluggat och sambon har fipplat med något på datorn som jag inte förstår mig på.
Paus för Solsidan förstås.

5 kommentarer:

  1. Godafton.
    Så gott det där brödet såg ut.
    Ska ta en sväng in dit och titta på receptet jag med.

    Skönt med barn som vet vad de vill och ska hihi.

    Här är det nu dags för en kopp te på kvällskvisten. Sen är det sängdax.

    Ha det gott nu resten av kvällen.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  2. Du verkar vara x-pert på att vara barnvakt så jag tänkt komma med mina på fredag klockan 18 för att sedan hämta dem på söndag kl 15. Det är väll ok???? ;))

    Nä, men tänk att ha sådana barn som frivilligt går o sover middag. Själv fick jag ligga o läsa saga till vi somna båda två, så någon paj o annat hans aldrig med.

    SvaraRadera
  3. Ja receptet rekommenderas. Sambon tyckte också om det. Enda nackdelen är att det går åt fort som sjutton ;)

    Husan; Haha, nja, jag föredrar när de är små och behändiga... Fast för all del, vår fröken kommer ju i helgen. Kan möta upp dem allihop på stationen ;)

    SvaraRadera
  4. Tack så jätte mycket för hjälpen !
    Det är bra att hon sköter sig när hon är borta :)

    SvaraRadera
  5. Miss Piggy; Alldeles exemplariskt. Så himla goa ungar! :)

    SvaraRadera