söndag 6 februari 2011

Solskenssöndag

Idag har vi ägnat oss åt... uppskattningsvis cirka 90 procent seriöst pluggande. Övriga 10 procent handlar om att äta och ett kvickt stallbesök. Strålande sol och klarblå himmel!

Medan jag mockad och gjorde matpåsar vankade sambon och fröken L runt och fotograferade samt klappade hästar i hagarna. Hälften av bilderna är på hästar. Andra hälften är på pilfinkar :)
Med paus för att vinka av fröken vid bussen och se på solsidan har kvällen fortsatt i samma pluggaranda. Det är lite nödvändigt eftersom vi båda har en ganska komprimerad jobb- och universitetsvecka.
Fixar jag att läsa klart avhandlingen i morgon eftermiddag och skriva ett paper i morgon kväll kommer resten att gå som en dans sen.
Det tror jag.

2 kommentarer:

  1. Godmorgon.
    Såg inte en pilfink ja hihi.
    Men en vacker skimmel som fick en klapp på mulen såg jag...

    Men ni har ju ingen snö!!!
    Här är det ju massor kvar. Minst en halvmeter djupt ännu...
    Det ska komma mera oxå.

    Hoppas ni inte sliter ut er alldeles nu med jobb och plugg. Ta en paus ibland och bara var!
    Det är viktigt det.

    Lycka till i alla fall med plugget. Det här fixar ni bra tycker jag. Imponerad är ordet!
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  2. Håller med synne: Imponerad är ordet.

    Skulle nog vilja se fågelbilden med. Saknar dem från gården.

    SvaraRadera