torsdag 3 februari 2011

Sol

Tänk att i morse smattrade regnet mot rutan och nu är det sol från klarblå himmel.
Fantastiskt.
Och jag sitter i fåtöljen och läser en avhandling. Balkongdörren öppen.
Från lägenheten där den gamla damen bodde hörs borrljud.
Bilar, tjutande bromsar, tåg.
Och vinden som rufsar runt alldeles i den tappra ljungen som ännu inte blivit borttagen från vår balkong.
Inte mindre än två förskolor ringer om vick, men det är tider som krockar alldeles med universitetet så jag blir tvungen att säga nej. Supertråkig känner jag mig.
Sedan ringer det där bemanningsföretaget jag är timanställd på och försöker dubbelboka. Ibland är det för lite jobb och nu kom allt på en gång istället :)

Inte förrän klockan tre ska jag åka till universitetet. Fastän att jag läser känns det nästan som en ledig förmiddag.
Härligt!

2 kommentarer: