fredag 11 februari 2011

Snö(o)väder

Tänk att härom dagen var det sol och nästan helt barmark.
Idag är det en massa snö!
Fast jag har det gärna så. Det är ju trots allt bara början av februari än...
 På förmiddagen blir det en tur upp på stan. Passar på när det virvlar mindre i luften.
 Visit på biblioteket och lån av två böcker.
Yngre människor som studerar vid olika bord.
Tre gubbar djupt engagerade i ett parti schack.
Folk som läser tidningen lite här och var.
Idag känns biblioteket lite mer levande. Jag är annars inte alls förtjust i Örebros stadsbibliotek.
 På hemvägen passerar jag filmstadens bageri som skyltar om semlor. Men nänä, jag vet allt att fettisdagen inte är än (fast jag har fuskstartat och ätit semmeltårta... två gånger. dock inte hemma. här blir inga semlor före den där tisdagen ;)
 Den sista biten börjar det snöa igen. Yrsnöa sådär så att man inte ser något och får kika ner i backen.
Mysigast att vara inne då.
Lurvig håller med.
Tänder ljusen i fönstret.
Melissa Horn på Spotify.
Nu är det hög tid att seriöst ta tag i den där examinationsuppgiften.

5 kommentarer:

  1. Det snöade och stormade helt galet igår i Norderåsen också. När jag skulle gå till stallet fick jag vada i snö upp till låren eftersom det hade drivit så mycket. Och med sambo på kvällsskift fick hemmaplogningen vänta till idag. Ridturen blev därefter, dvs busritt i busväder med kisande ryttare som litar på att hästarna hittar rätt. Men jag håller med dig, det är faktiskt bara Februari än så länge!

    SvaraRadera
  2. Här vräker snön ner, just nu ....!

    SvaraRadera
  3. Emma; Oj, det var bra gjort att ge sig ut då. Måste ha varit lite lockande att lägga en vilodag för hästen där annars (hade jag tyckt) :)

    Elisabet; Nja, det gillar jag däremot inte. Där nere i söder får våren gärna komma ;)

    SvaraRadera
  4. Oj vad mycket snö ni har! Här är fortfarande barmark, men det haglade faktiskt nyss :-)
    Är det lika gott med semmeltårta som med en vanlig semla? Har sett att det finns men inte vågat prova...

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du är piggare!
    Snabba svängningar är det i vädret. Här har det varit strålande sol, minus 10 och nästan vindstilla idag. En kanonfin dag.

    SvaraRadera