torsdag 10 februari 2011

Snöoväder och kaka med datorn

På väg till universitetet.
Lurvig lämnad hos dagmatten.
Det snöar hej vilt!
Och i ena körfältet står den här. Byte av lampor mitt i snöovädret.
"Bilen styrs från korgen" står det bakpå. Tufft.
 Hela dagen sitter jag på universitetet.
Muttrar över lille macen som vägrar att ansluta till universitetets nätverk.
Ringer min supporter; Lillebror, som för första gången går bet.
Diskuterar, diskuterar och diskuterar paper och avhandlingar.
Läser.
Och diskuterar mera. Både i studiegrupp och på seminarium.
Klockan 17.15 blir vi utsläppta. Då har sambon varit på plats sedan ett par timmar så vi kan åka tillsammans och hämta upp Lurvig.
Pulsar i snö.
Gräver fram bilen.
Sitter i bilköer. Eric Camden i cd:n. Jag har valt :)
Och NU har det slutat snöa!
Inte heller hemnätverket ville lille macen ansluta till och lillebror fick rycka in igen. Säkert en och en halv timme har han ägnat åt mig idag. Fix med nyckelringar och konstigheter långt bortom mina kunskaper.
"Det är något kaka med den där" säger han. "Det ska inte bli sådär"
Plötsligt fungerar det.
Kära nån.

2 kommentarer:

  1. Han får gärna komma till landet Halland också .....

    SvaraRadera
  2. Han är hemma i Danmark, men en hejare på att hjälpa över telefon... och har världens tålamod med sin totalt nollställda storasyster!

    SvaraRadera