tisdag 15 februari 2011

Ryggsäcken

När jag kikar på den där bilden av ryggsäcken uppslängd på bordet slår det mig att det kanske är en ryggsäck som förtjänar att få vara just på bordet.
När vi registrerade oss första dagen på universitetet stod fackföreningar där och mutade de nyanlända studenterna hej vilt. Att gå med i Lärarförbundet kostade tjugofem kronor och då fick man dessutom en ryggsäck. Den här ryggsäcken är alltid med till universitetet.
Den följer med sambon till jobb.
Den har sett konst på hög i Kumla, vandrat runt i Kalmar slott, sovit i Sala silvergruva och sett Öland från nordligaste till sydligaste spets. Här uppe i långe Jan.

 Den har hängt me på otaligt många promenader i skog och mark...
 Hängt med på pulkaturer...
 ...och fikan i parken.
 Den har varit på visit i Malmö och i Sigtuna, vandrat på centralstationen i huvudstaden, åkt tåg, buss, flugit, solat på stranden och upplevt diverse olika utsikter, miljöer och sevärdheter på Azorerna.
Idag är den på universitetet igen.
Man skulle kunna säga att det var välinvesterade pengar... de tjugofem kronorna i Lärarförbundet.

12 kommentarer:

  1. Ja, de där ryggsäckarna är kanonbra, men nu börjar min gå sönder lite. (Man kan väl inte begära för mycket antar jag..) undrar om man kan beställa en ny någonstans..

    SvaraRadera
  2. Ryggsäck är kanon, men min är inne på sista varvet. Och nästa ska, om det är möjligt, inte vara svart inuti ..., då det ibland är som att famla i mörker när man letar nånting.

    SvaraRadera
  3. De la realidad; Ja, visst är de super. Finns nog många som är bra, men inte till priset av 25 kronor ;)

    Elisabet; Jag är egentligen inte jätteförtjust i ryggsäck, men visst är det praktiskt!

    SvaraRadera
  4. Roligt att ryggsäcken kommer till användning. Hoppas medlemskapet kommer till nytta också utöver den förträffliga ryggsäcken.

    Hälsningar från Lärarförbundets kommunikationsavdelning.

    SvaraRadera
  5. 25 spänn är ju nästan gratis.
    Vilken slitstark modell!

    SvaraRadera
  6. Pontus Haag; Uppriktigt sagt är nyttan hittills denna ryggsäck. Å andra sidan är det en stor nytta.

    Mian; Absolut. Vi är mycket nöjda :)

    SvaraRadera
  7. Vilket fin hyllning till en ryggsäck <3 Den har fått se världen kan man säga.

    Själv har jag en DN-ryggsäck som jag fick i samband med en prenumeration för åratal sen, och den har också varit ute på vift.

    SvaraRadera
  8. En ode till en ryggsäck.
    Tänk vilken följseslagare den ryggan varit. Om den kunde tala, vilka berättelser den skulle kunna berätta för oss.

    Jag har en sån rygga med.
    En jag fick när jag jobbade på posten här. Den har varit med på utlandsesa, fjällturer, bilturer, handleturer, promenader, flyttar och alltid med olika innehåll.

    Jag gillar ryggsäckar. Det är så behändigt. Man har händerna fria, man bär rätt och slipper få ont i ryggen när man handlat osv.
    Så jag har ju till och med en ryggsäckshandväska. Det är smidigt när man som jag har kameran fastvuxen i händerna hihi.

    Nu väntar jag på bröddegen. Den ska jäsa klart, sen ska det blir färskt bröd till frukost.

    Ha nu en fin onsdag.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  9. Christina; Det var lite kul när jag började kika runt på bilder och upptäckte att den var med ungefär överallt :)

    Synne; Jag är egentligen inte jätteförtjust i ryggsäckar... vilket kanske är anledningen till att den står nära eller sitter på sambon på alla bilder ;)

    SvaraRadera
  10. karin: kan du mejla mig din mailadress, jag kommer inte åt den via din profil ....

    bisse151@gmail.com

    SvaraRadera
  11. Nu blev jag sugen på att åka på picknick. Packa ryggsäck med limpmackor och varm choklad i termos.. och sol och inte svinkallt utan alldeles lagom, minus fyra sådär och glad hund och mmmm vad mysig

    SvaraRadera
  12. Hehe, den ryggsäcken har verkligen varit med om mycket! :-D

    SvaraRadera