fredag 11 februari 2011

Morgonstädning

Jag erkänner att jag kanske inte alltid är så lätt att leva med.
Klockan 07.00 *pip*

"Tjoho, nu måste jag sätta fart!" Tjoar jag.
"Varför då?" Grymtar sambon under täcket.
"Vi måste ju städa, de kommer ju och ska fixa de där fibertjofset idag" säger jag.
"De ska borra i väggen, det är väl efteråt vi ska städa?!!" Tycker sambon.
"Jag kan städa då också" Säger jag.

Vi har pluggat och jobbat så förfärligt mycket att hemmet närapå förvandlats till en rövarkula.
Med mina mått mätt i allafall.
Men nu är det städat och fint. Och kabeln (eller vad det var) är installerad.
Och sambon har fått scones och te. På en fredag. Busigt värre ;)

Och heela tiden medan killarna borrade och hade sig i hallen så att hela lägenheten vibrerade sooov Lurvig på julklappsfällen vid elementet.

3 kommentarer:

  1. Är du alltid så pigg? ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, nästan alltid. Och som en död sill på kvällen istället ;)

    SvaraRadera
  3. Grattis till fibern - sån har vi också fått. Jag bad att få se hur den såg ut, och den såg nästan ut som kirurgtråd, så tunn var den :-)

    SvaraRadera