fredag 18 februari 2011

Morgonförvirring

Klockan sex ringde väckarklockan (som inte är en väckarklocka utan min mobiltelefon). Laddad som bara den skuttade jag i lämpliga dagisjobbarkläder och var fullt redo för ett telefonsamtal om att någon förskola skulle behöva vikarie idag.

När det bara var örhängena kvar att trä i upptäckte jag att ett var borta.
En massa letande på alla fyra, innan jag fick ge upp och gå ut med hunden som nästan stod med benen i kors och förmodligen såg ubåtar.
När jag kom tilbaka hade även sambon inlett operation örhängesletande. Under sängen, runt nattduksbordet, runt hundens säng...
Vi hittade örhänget.
Det satt i mitt öra. Jag hade bara tagit av det ena igår.
 Nu var jag jätteredo.
Frukost avklarad.
Hundens morgon avklarad. Dagmatte beredd.
Om det ringde?
Nope.
Innan sambon gick klockan nio sade han att jag nog kunde sluta stirra på den där telefonen nu.
Nu är klockan tio. Jag ger upp, slutar stirra på telefonen och styr kosan mot affären istället.
Så får det bli.

(det här med att vara timanställd på bemanningsföretag är lite sådär. jag ser väldigt mycket fram emot den dagen det är dags att söka att skriva under papper på en fast anställning.)

5 kommentarer:

  1. Hi hi inte lett at komma ihåg ørringen : )))

    SvaraRadera
  2. Julie K; Nä, det var bestämt avancerade saker ;)

    SvaraRadera
  3. Å vad det där var en jobbig tid, då när man skulle vara redo att ge sig iväg så fort telefonen hade ringt ... om den ringde ...

    SvaraRadera
  4. Hihi, vad roligt med örhänget! Fick mig att skratta, det skulle lätt kunnat hända mig också :-D
    Trist med väntan på jobb, är du "jour" varje dag eller bara vissa dagar?

    SvaraRadera
  5. Cecilia; Ja, jag som är ett äkta planeringsfreak är inte alls särskilt bekväm med det här... att inte veta alls.

    Kattalena; Jag har skickat in ett schema för vilka dagar jag kan jobba. Det beror ju på vad vi har på universitetet. Sedan ringer de i första hand in sina fast anställda och i andra hand sina timanställda (bl.a. jag). Ungefär hälften av dagarna jag anmält hör de av sig så man har ingen aning alls...

    SvaraRadera