söndag 20 februari 2011

Lördag

Lördag blev shopping av stora mått.
Först Ikea, varifrån en liten hylla och nya glas fick följa med hem.
Därefter Dormys. Sambon såg ut som om han var i paradiset, men kom ändå ut tomhänt. Jag var mest chockad över priserna. Svindyrt!
Därefter blev det Marieberg. Sambon har, bättre sent än aldrig, köpt vinterkläder och jag har utökat min garderob med ett par jeans och en tröja.

På kvällen blev det besök hos familjen V som bjöd på god middag.
Pontus jobbade på ganska bra med att charma in sig hos sambon (lite oavsett var vi är sitter barnen efter ett tag i hans knä. Nej nej, läs för all del inte in någon avundsjuka...).
 Det slutade med att Pontus hade övertalat sambon att följa med in och leka på hans rum (medan vi andra satt i vardagsrummet :)
Melodifestivalen då? Jag har ingen aning. Såg ungefär halva med ett öga och vet fortfarande inte ens vilka som gick vidare.
Man skulle kunna kalla det bortprioriterat för något trevligare :)

7 kommentarer:

  1. Ser trivsamt ut det där och själva var vi på bio och missade nästan hela alltet!

    SvaraRadera
  2. Dormy - vad är det? Måste Googla och kolla vad det är för paradisiskt ställe (för män) ... :)

    SvaraRadera
  3. mossfolk: jaha, sånt... Jag har testat en hink med bollar i höstas. Det var ganska kul, men gav ingen mersmak. Hellre en tur i skogen :)

    SvaraRadera
  4. Elisabet; Jag tror kanske just inte att du missat någonting...

    Mian; Ja, vi kan väl säga att det där golfintresset är inget vi har gemensamt... Men sambon var i sjunde himlen och gick runt och nöp i kläder och grejor (som hade hutlösa priser).

    SvaraRadera
  5. Och jag satt klistrad vid teven för att kanske se barnbarnets flagga med Eric Saade... men jag tittade på fel ställe. Ska snabbspola lite på inspelningen, för nu vet jag var de satt...

    SvaraRadera
  6. Melodifestivalen bojkottar jag detta år...tycker att de borde byta ut Christer Björkman.

    SvaraRadera
  7. Bloggblad; Det kan jag just tänka mig att det var viss lycka för lilla fröken att sitta med i publiken med flagga och allt. Klart mormor måste titta noga noga :)

    UllaMona; Jag säger varje år att jag ska bojkotta det nästa gång. Inte pga Christer Björkman utan snarare att fel låtar alltid vinner (enligt mig alltså ;)

    SvaraRadera