söndag 27 februari 2011

Lördag och sjuka

Lördag morgon for jag och Lurvig en sväng till Karlskogaland.
Vitt, strax under nollan, pimpelfiskare på sjön.
 Hem en stund mitt på dagen.
Lite läsning med betoning på lite...
...och sedan for jag och Lurvig till familjen V för promenad och fika.
Kväll med av sambon gjorda köttbullar och potatismos. Smaskigt!
Film och mys.

Sedan blev det natten och bara en stund efter läggdags fick jag stifta bekantskap med den där sjukan som jag trodde mig vara immun mot. Magsjukan.
Usch och fy!
En intensiv, men kort, nattlig variant som tur är.
Sååå... dagen idag har blivit lugn.
Servad med vitt bröd och te och förbjuden att baka.
Och ska man nu hålla på de där 48 timmarna (vilket man väl ska) blir det inget jobbande för mig i morgon fast jag mår finfint nu. Förhoppningsvis smittade jag inte någon igår.

Första tomatplantan sticker upp. Här går det undan.
Från köket hörs "Rock the night".
Sambon lagar tacopaj.
"Är du säker på att du kan äta det nu då?" Undrar han.
"Ja, jag tror det nästan säkert" säger jag.

Det tror jag.
Ett tåg passerar.
Jag sitter under en filt i soffan.
Ett annat sätt att leva, på teven.
Söndagkväll hos oss på tredje våningen i det gula huset.

5 kommentarer:

  1. Stackars dig som blev sjuk!!! Tur att det var så kortvarigt. Usch vad jag är rädd för det där alltså.

    Verkar ha varit en fin dag innan natten i alla fall :-)

    SvaraRadera
  2. Dagen innan var kanon. Sedan blev jag lite ängslig att jag farit runt och smittat ner folk, men alla verkar ha klarat sig :)

    SvaraRadera
  3. Tack för besöket! var mycket trevligt :) Verkar som vi klarat oss från magsjukan. Hoppas du mår bättre nu!

    SvaraRadera
  4. Jag har fått höra att man typ aldrig smittar innan det bryter ut, bara under tiden och efteråt :-)
    Kan ju vara skönt att veta. Om det nu stämmer...

    SvaraRadera
  5. Kattalena; Oj, det var inte dåligt vad du läst ikapp :)
    Det var ju himla bra och veta... nu är det ju en vecka sedan, men ändå en bra vetskap för kommande sjukor :)

    SvaraRadera