lördag 12 februari 2011

Lite snörvel och lite melodifestivalen

Idag har det i sanning varit en seg dag. Det började egentligen redan igår när sambon, numera härdad och van, gick och hämtade en (sop)påse och en toarulle åt mig.
(O)välkommen nya förkylningen...
I morse blev det sängläge till halv tolv. En alvedon, en treo, en halv toarulle och några avsnitt tre och en halv män senare masade jag mig hela vägen ut till soffan.
Med den här utsikten har jag sedan tagit mig igenom 110 sidor avhandling. Det är okej.
Undertiden var Sambon och Lurvig på födelsedagskals.
Nu kvällen och melodifestivalen.
Betydligt piggare!
Kanske en aning mindre snorig. Kanske.
Tigerkaka och mys!
Och jag tycker, mot all förmodan, att Bettan var riktigt bra.
Hon sjöng i allafall med en väldig massa inlevelse.
Det tyckte uppenbarligen inte folket.
Det är som det brukar.
Nu tippar jag på att Brolle går vidare till globenfinalen med Sanna.

3 kommentarer:

  1. Då är vi två som tycker att Bettan var bra.
    Krya på sig!

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Ja, hon had gärna fått gå vidare :)

    SvaraRadera
  3. Nu äntligen har jag lite tid att kolla bloggar.

    Trist att du är sjuk! Dottern har VK-sjukan och dotterdottern har haft flunsan en hel vecka... blä.

    Jag hörde inte Bettan, jag kom hem från mitt gig när Sanna sjöng, och hennes låt gillade jag. Jag gillar förresten hela henne!

    SvaraRadera