onsdag 16 februari 2011

Lite hit och dit

Igår var Lurvig Fantastisk. Vi klev på bussen mot Karlskogaland samtidigt som alla människor skulle åka hem från jobbet. Det var knökfullt. Och jag är alldeles säker på att det inte finns någon smidigare (dock säkert fler lika smidiga) hund i samma storlek. Åh, vad jag tycker om honom!

När folk åker buss hem från jobbet klär de på sig sina stoneface. De är trötta, uttråkade och förmodligen så osociala som bara människor på väg hem från jobbet kan vara.

När Lurvig klivit av bussen och gått över vägen kom han på var han var på väg. Sedan var det bara för matten att hålla i koppeländen och försöka hänga med.
Den lurvige hunden är rätt förtjust i sin mattemor och mattefar :)

Eftersom sambon skulle jobba både kväll och morgon sov vi över hos mor och far.
Fick espresso och hjortronlikör på kvällskvisten. En tisdag!
Tittade på halv åtta hos mig med mamma.
Skickade in examinationsuppgiften...

Morgon i Karlskogaland...
 Och tidig förmiddag. Mysfika med pappa.
 Sedan bar det av hemåt igen.
Buss mot Örebro.
Hinna säga hej till sambon innan han for mot nästa uppdrag.
Beställa kurslitteratur för tusen kronor. Swisch...

Visit på den skola där jag ska ha nästa praktik.
Väntan i tomt personalrum... Jag är en sann tidspessimist och var förstås alldeles för tidig.
Men det blir nog bra med den där praktiken, det tror jag.
Och nu är det kvällen... nästan natt.
Pluggat en del. Mer än jag tänkt mig.
I morgon är det examinationsseminarium. Sedan börjar inte nästa delkurs förrän på måndag. Lyx!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar