tisdag 22 februari 2011

Lillebrorsintervju

Elisabet frågar, i förra inlägget då lillebror fick figurera på bildutmaningen, om han trivs där nere i Danmark.
Hon som är jag som är storasyster tror sig ju veta svaret ganska säkert, men för att komma undan pluggandet en stund blir det en Elisabetansk intervju med Danmarksbon.
(vi konstaterade dock snabbt att jag inte var någon vidare intervjuare...)


Efter lumpen i Arvidsjaur, en livsvändning enligt honom själv, blev det studier till elektriker i Helsingborg.
Lite extrajobb och uppdrag, en tid som tidningsbud på andra sidan sundet och vips hade lillebror skaffat sig både bostad och riktigt jobb där i landet där alla talar som om de hade glömt att svälja morgongröten.
Hur han trivs att bo där? På en skala mellan ett och tio blir det en sjua. Och han skulle aldrig kunna tänka sig att flytta tillbaka till Sverige! Åt andra hållet däremot... ut i Europa... men det är just nu mest en dröm och kanske inte värt att riskera jobbet för.

Nu bor han i Köge och på planen står att flytta till en lite större lägenhet.
Nuvarande är pytteliten men grannarna är bra.
(Storasyster förstår, men var väldigt förtjust i läget, med gångvägen ner till havet)
 På frågan om hur han trivs på jobbet, servicetekniker på Nettos centrallager, blir det en stark NIA. Jättebra! Men allting kan alltid bli bättre, lägger han till.
 Så nog trivs han, Lillebror i Danmark.

4 kommentarer:

  1. Nog har jag väl sagt att "I love You!"?

    Men nu vet du det.
    Så jättekul att få veta allt detta.

    Fast .., jag skulle ju väldigt gärna vilja veta vad det blev för vändning i livet av att bo i Arvidsjaur, eller lumpa?

    Och mera: talar han danska nu?

    Och varför vill han inte flytta till Sverige?

    Ja, just det ..,.-)

    Mycket vill ha mer.

    SvaraRadera
  2. Bilden där han sitter på fiket är suveränt bra. Vilket ljus!

    SvaraRadera
  3. Elisabet; Hi, ja, jag sa ju att jag inte var någon hejare på att intervjua. Svaren på det där får bli en annan gång ;) (fast jag vet att han förstår danska utmärkt och numera även tar sig fram på det språket själv... )

    Bloggblad; Den är tagen på ett café i Köge. Eftersom jag inte alls begriper mig på språket fick han sköta beställandet :)

    SvaraRadera
  4. Jaha, så går det när man vill ha mera uppgifter ,-(((

    ,-)

    SvaraRadera