fredag 4 februari 2011

Fredag

Idag tillbringade jag förmiddagen på dagis. På det där dagiset där jag trivs så himla bra.
Jag till och med längtade efter att få träffa barnen när jag vaknade i morse.
Kramar och läsning i soffan. Sångsamling! Och fika. Och skönt väder ute.

När jag klev in i vår trappuppgång luktade det brödbak. Och tro det eller ej, det kom från vår lägenhet. Jag är superbortskämd med mat, men det var en riktig överaskning att hitta sambon i brödbakartagen!
Lurvig var en tröttis. Så trött att han inte ens vaknade när jag kom in.
Och så hade han varit hela förmiddagen sa hussen...
 Så jag tempade, men han hade minsann ingen feber. Och här, efter badet, när han river ner alla skor från skohyllan verkar han då rakt inget hängig :)
 Eftermiddag med läsning av avhandling och sedan kommer fröken L.
Tacos och sällskapsresan.
Ja, jag sover mig igenom nästan hela filmen...
Och sedan går fröken L och diskar alltihop. Själv investerar jag i glass till min hals, trots att fröken påpekar att varmt vatten med en tesked salt är mycket bättre.
Det här med förskolebasilusker har verkligen varit en utmaning för mitt immunförsvar.
Och plötsligt är det Lurvig som sitter i fåtöljen.
Fredagskväll hos oss på tredje våningen i det gula huset :)

4 kommentarer:

  1. Så fina dom är,dom där två vid soffan!!

    SvaraRadera
  2. Vilket superfint porträtt, den sista bilden. Vilka ögon den damen har!

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt att längta efter att få komma till jobbet! Verkar så mysigt på dagis, om man bortser från alla basilusker... förskolärare måste ju få både det ena och det andra när de är bland så många barn. Det är väl nackdelen då. Får hoppas att den uppvägs av fördelarna :-)

    Gulliga Lurvig! Är han så busig att han slänger ner skor han :-D. Verkar vara en fin fredagskväll!

    SvaraRadera
  4. Elisabet; Ja jag kan bara hålla med :)

    Christina; Det är en söt tjej... och en söt hund ;)

    Kattalena; Hur kul det är beror nog väldigt mycket på vilket dagis man kommer till... Men det här är toppen.
    Och när Lurvig är nybadad oh blöt gör han saker som han aldrig skulle komma på tanken att göra annars :D

    SvaraRadera