onsdag 9 februari 2011

Dagisdag

Nybadad pippi på stalltaket...

Onsdag morgon kliver jag upp tidigt för att komma ikapp lite med skrivandet. Sedan bär det av till dagis för en heldag. Jag törs säga att jag på lång sikt helst vill arbeta i skolan, men jag kan med gott samvete också säga att jag absolut kan tänka mig en tid i förskolan först. Beroende på vilken förskola det är ska tilläggas.
Det är kul att gå dit, så roligt att träffa barnen!
Och så bra personal.
Lite gädje är det när något litet barn lagt mitt namn på minnet...
...och när någon förälder känner igen mig
"hej hej, så du har fått rycka in idag igen"
bara så.
Jag saknar nog lite grann både elev- och föräldrakontakten från ridskolan.
Lite grann.

Dagens citat, sagt av en fröken till ett mammalängtande barn:
"Kom så längtar vi lite tillsammans"
♥
Och när jag kom hem stod sambon mitt upp i ett storkok. Både kålpudding och kålsoppa.
Så bra har jag det!

3 kommentarer:

  1. Å vad gott med kålpudding!! Anders mormor brukade ofta göra det åt mig, en hel form att ha alldeles själv :)kanske ska prova att göra det själv någon dag men tveksam på att jag får den lika bra..

    //Elin

    SvaraRadera
  2. Elin; Jag har egentligen aldrig varit så värst förtjust i kål, annat än när den är rå. Men den här kålpuddingen gick ner... även om jag kanske inte var världens tacksammaste att laga just den rätten åt :)

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar mammalängtankomentar. Skulle verkligen vilja vara det barnet eller mamman.

    SvaraRadera