onsdag 2 februari 2011

Dagisdag

Idag har jag tillbringat nästan nio timmar på en stor förskola.
Men bra och trevlig.
Och jag har deltagit i treåringarnas samling vilken imponerade stort. Nu tror jag mig veta vad jag kommer att sträva efter, den dag jag eventuellt kommer att ha samling med barn i den åldern.
Isig promenad hem och väl hemma var jag rätt slut i rutan.
Men det var okej, medan jag satte mig i fåtöljen och tog tag i kurslitteraturen gjorde sambon mat.
Sitt smaskiga potatismos och hemgjorda köttbullar.
Mums!

Nu lääängtar jag efter sängen och tänker att det är tur att dygnet inte har fler timmar -tänk så förfärligt trött man skulle bli då ;)

4 kommentarer:

  1. ...och isigt känner jag visst igen det med. En spännande utmaning att gå till dagis med Lincoln, Batian i vagnen och Nevill i snöret. ;-)

    Vilken sambo du har, till och med en kock!

    Har förresten en utmaning till dig i bloggen. ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja jag hade fullt upp med mig själv ;)
    Brukar sällan vara med på utmaningar, men kommer bums och kikar :)

    SvaraRadera
  3. Och du som bara för någon dag sen efterlyste flera timmar på dygnet hihi.
    Tänk vilken tur vi har som faktiskt bara har 24 timmar på dygnet.

    Såg gott ut med mat måste jag säga.
    Här gjör vi köttbullarna själva med.
    Smakar bäst.

    Ja du, isigt var det. Här vaknade jag i morse halv fem ungefär, för det smattrade på taket!
    Det spöregnade!
    Såg ut genom fönstret när ljuset började komma och jag kan säga att idag blir det att KRYPA fram. Här sluttar ju allt neråt så när jag ska till postkassa hamnar jag väl nere i ladan...
    Broddar, knäskydd och hjälm rekomenderas idag...
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  4. Synne; Haha, ja men jag kom raskt på att fler timmar inte var en så bra idé ;)
    Av ren lathet gör jag aldrig köttbullar själv, men medger att köpta inte går att jämföra med hemgjorda.
    En spark, låter det som att du skulle ha :)

    SvaraRadera