torsdag 10 februari 2011

Åtta ohemliga hemligheter

Jag har fått en utmaning av Pillan. Nu är jag i vanliga fall så tråkig att jag sällan hakar på sådana... och om jag gör det är det inte alldeles säkert att de fullföljs, ja, som de där trettio dagarna till exempel.
Den här har cirkulerat ett tag, och nu tänkte jag faktiskt hoppa på.

Jag ska berätta åtta saker om mig som ni troligen inte vet.
Nu har de flesta hängt med så länge att en och annan sak förmodligen inte alls kommer som någon överraskning. Hur som helst, väl värt ett försök:

1. Jag sover nästan alltid liggandes på vänster sida.

2. Jag har inga problem att på en kväll få i mig en 200 grams Marabou chokladkaka

3. Tycker inte om utdragna avsked utan vill hellre bara säga hejdå och gå

4. Det är nästan alltid sambon som får gå kvällspromenaderna med Lurvig eftersom jag somnat på soffan

5. Jag skickar mycket hellre sms än ringer (utom mamma som jag terroriserar med telefonsamtal x antal gånger i veckan)

6. Har varit i alla Sveriges landskap

7. Är urusel på att vara arg och har jag blivit irriterad på någon får jag dåligt samvete efter bara ett par sekunder.

8. Rensar hellre avloppet i duschen/badkaret/handfatet än lagar mat

Ungefär så. Och nu ska den skickas vidare till åtta personer, men jag vet att väldigt många redan haft den och ett antal är inte så sugna på att få den. Därför utmanar jag helt enkelt den som vill haka på. Jag är en nyfiken människa och vill förstås gärna veta åtta nya saker om er allihop ;)

5 kommentarer:

  1. He he, jag garvade åt att du heller rensade avlopp än lagade mat ;-)
    Så kul det är att vi människor är så olika - det berikar verkligen.

    SvaraRadera
  2. Och för mig blev nästan allting nytt ,-)

    Så kul att du berättade!

    SvaraRadera
  3. Kul att du hakade på! Jag brukar heller inte vara med på utmaningar, detta var nog den första för den kändes lite sådär lagom. Man väljer ju vad man berättar ;-)

    Fränt i alla fall att få veta lite kul "hemlisar" om dig :-)

    SvaraRadera
  4. Christina; Hi, ja men det är verkligen så. Sambon skulle vara snäll för ett litet tag sedan och sade att om jag började med maten så skulle han ta tag i avloppet. Jag förhandlade snabbt fram motsatsen och han var inte så svårflirtad :)

    Elisabet; Hi, ja man kan väl kanske säga att det var så oväsentligt vetande att det inte ens varit värt att skriva ut på bloggen förut ;)

    Pillan; Tycker att det är en lite rolig utmaning. Och självklart väljer man lite vad som ska berättas. Nu avslöjar jag iofs nästan allt om mig själv... men bara nästan ;)

    SvaraRadera
  5. Hihi, det var en rolig utmaning! Och roliga saker du kom på! Trodde att du som bakar så mycket gillade att laga mat också! :-D

    SvaraRadera