onsdag 26 januari 2011

Solsken!

Det här med SOL är sannerligen inget vi har varit bortskämda med på sista tiden.
Men idag..!
 Sol och klarblå himmel.
Promenad längs ån.
Lyckokänsla
Långa skuggor
Ljus
 Och Lurvig som är en prima promenadkompis, alldeles särskilt om jag går själv. Då är det bara att hålla lite i snöret, mest för syns skull :)
 En väldans massa änder var det.
Och flera andmatare längs ån.
"Äter han bröd?" Frågade en äldre kvinna som tillsammans med sin man slängde ut bitar av en halv limpa. "Han" var Lurvig som stod och tittade mycket längtansfullt efter det som kastades ut :)
Och jag tycker att världen, en sådan här solskensdag, är lite gladare. Människor tittar upp. Fler hälsar, nickar och ler. Fler klappar på Lurvig. Själv har jag mycket mer skutt i benen :)

8 kommentarer:

  1. Jaaa! Lite sol är alltid välkommet och upplyftande :-)
    Vi hade också lite sol idag faktiskt!

    SvaraRadera
  2. Kattalena; Det verkar ha varit sol på många ställen idag. Trots att termometern visade på tolv minusgrader fick jag nästan lite vårkänslor :)

    SvaraRadera
  3. Vackert. Tänk vad lite sol kan göra.

    Ha en skön Torsdag. :D

    SvaraRadera
  4. Första lilla hinten om att våren är i antågande,,, Lyckliga tecken!!!! Va underbart, både bildligt och språkligt, om denna ljuvliga känsla, som jag verkligen kan relatera, och känna igen mig i!

    SvaraRadera
  5. Idag är det också SOL :)
    Jätte fina bilder !
    Tråkigt att människor är mer sociala när det kommer lite sol...Man kan ju alltid vara det fast det är grått o trist :)

    Ses på Lördag !

    Ha det gott !

    SvaraRadera
  6. Glömde skriva- Vad roligt att du bloggar igen :)

    SvaraRadera
  7. Hej igen.
    Vilket härligt inlägg från dig.
    Visst är det härligt när man har en sådan dag.
    Skönt att se Lurvig med.
    Han har en speciell plats i mitt och säkert andras hjärta med.

    Här skiner solen, 20 minus och fåglarna äter frön som galna.
    Sköt om er där borta.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  8. Husan; Ja, den där solen kunde gärna få kika fram lite oftare :)

    Emma R; Hihi, jag vet just inte om det egenligen var någon vår överhuvudtaget med alla minusgraderna. Men en solig vinterdag och det räckte för att jag skulle få vårkänslor ;)

    Miss Piggy; Fast jag tror att det blir så. Gråa trista dagar tar man sig mer från punkt a till punkt b och tycker inte att det är särskilt kul. När solen skiner blir man gladare :)

    Synne; Jodå, solen har lyst här också idag, men jag har jobbat och varit inne. Kallt dock och stjärnklart när jag gick hem nu på kvällen :)

    SvaraRadera