tisdag 4 januari 2011

Sjuker

Erkänner mig besegrad av otrevliga baciller.
Hängigheten och lillförkylningen blev en dunderförkylning med tillhörande feber...
...som på eftermiddagen blev Feber med stort F...
"Vad vill du ha till lunch?" Frågade sambon.
"Apelsinjuice" stönade jag, som var alldeles säker på att mina ögon snart skulle förvandlas till kryss, så där som i serietidningar.

Sedan gav jag upp ambitionen att inte ta tabletter och ett välsignat alvedonintag skedde.
Resten av dagen har tillbringats på ett synnerligen ofräscht och förmodligen mycket oattraktivt sätt. Genomsvettig i soffhörnet, storförbrukandes näsdukar. Hostningar och nysningar varvat med ett ouppfostrat snörvlande.

Planen är att bli frisker i natt. Det kan hända att den planen går i stöpet.
Och ute snöar det.

7 kommentarer:

  1. Fy så trist att du är sjuk. Men varför skulle du inte ta värktabletter?
    Man ska vara snäll mot kroppen!

    SvaraRadera
  2. pv är precis likadan, när det gäller medicin.

    Ja, själv är jag tacksam över den medicinska forskningens framsteg och tar gärna Alvedon om jag har ont i huvudet. Nu har även pv gjort samma sak, men oj, han är långt ifrån kry ännu ... ungefär som du.

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Usch, låter jättejobbigt. :(
    Håller tummen för ett snabbt tillfrisknande!

    SvaraRadera
  4. Stackare!!! Krya på dig! Imorgon är du säkert frisk igen :-)
    Hoppas jag i alla fall!!!

    SvaraRadera
  5. Krya på dig.
    Ett sätt att fördriva tiden är att öva prickkast med pappersnäsdukar på en papperskorg. Jag börjar bli riktigt bra på skruvkast.
    Suck, jag vill gå ut och gå i den fina snön och åka till stallet.

    SvaraRadera
  6. Lindalotta; Jag försökte låta bli just för att vara snäll mot kroppen. Har tidigare varit lite för duktig på att äta sådant och min mage är inte alldeles nöjd med det...

    Elisabet; Ja, jag har också varit sådan... eller är. Men jag försöker att minska lite :)

    De la realidad; Ah, du har förstått precis. Lite medlidande är precis vad som krävs, tack tack ;)

    Kattalena; Det hoppades jag med, men så var inte fallet. Fast tack iaf :)

    Flygaren; Haha, ja det vet jag ju att du övat på tidigare. Jag har en ganska äcklig påse parkerad precis bredvid sängen/soffan. Är inte säker på att det där med prickkastning är min starka sida. Är däremot rätt säker på att sambon inte skulle vara så sugen på att plocka upp alla använda näsdukar som jag missar och att jag själv inte riktigt är i stånd att skutta upp och ner för varje miss...

    SvaraRadera