måndag 31 januari 2011

Plugg med paus för lek

Idag har jag mycket diciplinerat pluggat tills telefonen larmade strax före tre. Då begav jag och Lurvig oss iväg till familjen V. Lite fika och sedan stannade Pontus och jag hemma och lekte medan mamma och pappa var på ultraljud.
Vi lyssnade på samma låt hela tiden. Jag gjorde ett tappert försök att få höra något annat, men kapitulerade snabbt efter att ha fått onda ögat.
Senare gjorde jag ytterligare ett försök, men då tog Pontus saken i egna händer...
 Mina byggverk med duplot fick underkänt.
Däremot är jag lätt förtjust i puffen som syns till höger i bild. Där läste vi om Blixten som är en racersnabb bil.
Storhandling på hemvägen och väl hemma hade sambon precis tagit ut en gratäng ur ugnen.
Den som tror att jag är bortskämd på matlagningsfronten har alldeles rätt :)

6 kommentarer:

  1. Vid hemkomsten var maten serverad, Pontus fick spela sin(??!!) låt hela dagen och du själv storhandlade på vägen hem... Vänlighet är en cirkelrörelse.

    PS: Kom just på att Lurvig dessutom var med mig och hämtade tvätten...DS.

    SvaraRadera
  2. Låter som ett kanonbra avbrott från studierna. :)

    SvaraRadera
  3. Sambon; Ja, visst är det strålande att till och med Lurvig tog sig en uppgift.
    Och så tycker jag att vi låtsas att jag gjort något bra och nyttigt även alla de där andra dagarna du lagar mat ;)

    De la realidad; Fördelen med barn är att det inte är någon idé att stressa över utebliven pluggtid, de tar liksom ändå ingen hänsyn till det :)

    SvaraRadera
  4. Jag har blivit moster! Till en liten tjej :)

    SvaraRadera
  5. Tack igen för barnvakten!

    SvaraRadera
  6. Flygaren; Grattis igen :)

    Elin; Det var så lite. Vi roade oss ganska bra :)

    SvaraRadera