onsdag 19 januari 2011

Onsdag

Morgonpromenad med Lurvig och möte med Märta och hennes matte. Lurvig satt fint och fick godis :)

Bilfärd över Kilsbergen till Karlskogaland. "Teatime" ropade pappa som hade fixat förmiddagsfika. Mysigt!

Telefonprat med lillebror och farmor. Farmor meddelade att nu hade det setts vintergäck i Malmö.

Bekantskap med en pytteliten Mac som ska få flytta hem till oss och följa med mig till universitetet om dagarna.

Bilfärd tillbaka över Kilsbergen i bilen som är i stort behov av en dusch...

Nytt möte med Märtahunden och nu även med deras granne som kom hem från Italien i gårkväll. På somrarna brukar Märta smita över till dem och lägga sig under deras bord får jag veta.

Smaskig matlåda och pluggeri. Jag ligger ändå hopplöst efter i pluggartidsplanen och vet inte riktigt när jag ska komma ikapp... Men det löser sig. Det gör det alltid.

Telefonsamtal från bemanningsföretaget som förmedlar förskolelärare. I morgon kommer ett avtal hem hit med posten och sedan kommer jag att tjäna mera pengar när jag jobbar... Och förmodligen nå ut till fler förskolor. Fast det ska ju sägas, att jag trivs himlans bra på den jag varit på hittills och hoppas att det är de som behöver som allra mest vikarier :)

Paket från Bokus med mer studentlitteratur.

Och klockan sex anländer universitetskamraten. Brie och salami på baguetter.

Inte ett enda kort har jag tagit på hela dagen. Jag måste försöka bli sams med den lille Pentaxen som bara ligger och väntar! I morgon kan vara en bra dag att börja. Kanske.

3 kommentarer:

  1. Hahaha, det tog ett ögonblick innan jag insåg vem där där Mac var som skulle få följa med till universitetet. ;)
    Lite nyfiken.. vad är vintergäck? Aldrig hört talas om..

    SvaraRadera
  2. Oj! Jag har inte sett några vintergäck ännu (gula fina vårblommor) :-). Men jag har sett massor av vårlöksknoppar som börjat komma upp där snön smält bort. Fast vi väntar visst ännu mer vinter nu så de kanske inte börjar blomma på ett tag?

    Kul med lite mer lön för jobbandet!

    SvaraRadera
  3. De la realidad; Du får googla så får du upp en massa bilder...

    Kattalena; Hm, nu börjar jag känna att jag blandade ihop i år med (gjorde det förra året) Det är högst troligt att hon sade vårlök...

    SvaraRadera