onsdag 26 januari 2011

Med på banan igen

I mitten av förra veckan fick alla betyg i en av delkurserna på matematiken.
Alla utom jag.
Projekt reda-ut-det-borttappade-betyget inleddes. Jakt på läraren. Började med ett trevligt mail men skickade igår ett betydligt mer formellt.
Telefonsamtal utan svar...
Köer, kopplingar och nya nummer.
Dörrknackning, trevlig personal... och mindre trevlig.
Alldeles lätt är det inte när man inte vet riktigt var man ska vända sig och hela tiden hänvisas vidare...
Hur som helst. Idag fick jag också betyg.
Jätteskönt!
 Universitetet på förmiddagen och vid lunch hämtade jag Lurvig hos dagmatten. Nu skulle en promenad i det vackra vädret vore toppen. Jag ska bara övertala min luvige kamrat som lagt sig att sova på julklappsmattan nära nära det varma elementet.
Tjohopp, vilket härligt väder!

4 kommentarer:

  1. Det var en trevlig betygsida du hade där :) Vad duktig du är!

    SvaraRadera
  2. Maria; Ja, än så länge ser det rätt bra ut... Peppar peppar ska man väl tillägga eftersom det är ett helt år kvar :)

    SvaraRadera
  3. Så bra du fikk betyget til slutt. Och søta Lurvig da....han trivs nog best ved værmen : )

    SvaraRadera
  4. Julie K; Ja, han är verkligen en riktig tröttis. Fast väl ute på promenad är han rätt nöjd också, krvädes bara lite övertalning först :)

    SvaraRadera