måndag 10 januari 2011

Måndag

Vardag.
Köra Lurvig till dagmatten.
Gå på seminarium på universitetet.
Klicka gärna på bilden. Vi diskuterade främst förskolematematik :)

Storhandling och en massa plugg. Vi har nu vidarebefodrat vårt paper till kurskamrater med förhoppningen att de ska granska den riktigt kritiskt.
En sväng upp till föräldrarnas husvagn har det blivit med. Sambon tampades med en förfärlig massa is.
Själv förlorade jag, strax efter att nedanstående bild togs, min kamrat kameran. Lille fujin.
Mycket klantigt spräckte jag displayen.
Sorg och bedrövelse.


Så fort vi kom hem kilade jag upp till Expert och bad dem rädda mig.
Det kunde de inte.
Men de försökte, helt utan medlidande, få mig att köpa en ny kamera... som var ungefär hälften så bra.
Det gjorde jag inte.
Nu får jag helt enkelt skylla mig själv ett tag.
Sen ska jag vinna på lotto och bli rik... och shoppa en ny liten kompis.
Japp, det är planen.

Nu: Halv åtta hos mig.

8 kommentarer:

  1. Nä, så synd med kameran. Jag har också lyckats förstöra displayen på en av mina kameror. En som jag verkligen gillade. Men det var som tur var länge sen så jag har en ny bra kamera :-). Men tråkigt är det när sådant händer!

    SvaraRadera
  2. Stackare! Jag minns fasan när min förra dråsade i backen ...-(

    SvaraRadera
  3. Kattalena; Jag har ju systemkameran, men det är inte riktigt samma sak. Och så finns en liten pentax som jag väl får bråka med igen...

    Elisabet; Jättetrist kändes det. och riktigt klantigt och onödigt!

    SvaraRadera
  4. Men det var väll inte så länge sedan den var trasig?
    Ja, utan lillkamera är det inte lika enkelt med de spontana, roliga bilderna.

    SvaraRadera
  5. Husan; Nä, det var inte alls länge sedan min favorit Lumixen gick sönder, men den var nog ganska slut. Den här däremot gick sönder av ren klantighet.
    Precis som du skriver, det blir naturligtvis en helt annan bildkvalitet med systemkameran, men den tar jag ju inte med till sophuset, på promenaden runt kvarterat osv.

    SvaraRadera
  6. Oj, om det där är förskolematematik måste vi nog sätta fart och träna här hemma ;) Jag som trodde "Ett" glas, "Två" händer osv var nivån vi skulle satsa på....

    SvaraRadera
  7. Tur att jag har gått ur förskolan... för jag fattar ingenting.

    Synd på kameran! Jag vet hur beroende man kan bli. Vi får nog gå med i AK = anonyma kameramissbrukare

    SvaraRadera
  8. Elin; På förskolan och under de första skolåren sysslar man med prealgebra, vilket är förberedande för det som står på tavlan. Numera vet jag även ungefär hur ;)

    Bloggblad; Det är inte alls så svårt som det ser ut och barnen sysslar förstås inte med det på det sättet.
    Haha, AK, ja där känner jag att jag nog skulle platsa :)

    SvaraRadera