torsdag 6 januari 2011

Man har inte roligare än man gör sig...

...så därför provade vi idag koppen som jag fick på julklappsbytet på nyårsafton.
Jag dricker ju inte kaffe så det blev sambon som fick äran att beställa.
"Du är ju helt knäpp" tyckte han, men vad gör man inte för att få sitt kaffe som man vill ha det ;)

Nu har han styrt kosan mot Linde för firande av systersonen. Lurvig fick följa med, han kan behöva syssla med något roligare än att ligga här med mig.
Själv slutspurtar jag på kurerandet och kan nu nöjt konstatera att näsduksförbrukningen har minskat. Bra det, för i morgon måste jag i allafall kunna låtsas vara lite frisk.

Och nu då? Det känns som evigheter sedan jag var helt själv...
Värmeljus, soffmys, virkning... ungefär så.
Det blir bra.

5 kommentarer:

  1. Skönt att höra att du kryar på dig!

    SvaraRadera
  2. Här surfar vi mellan alla nya kanaler och tar oss knappt upp från soffan ,-)

    SvaraRadera
  3. Haha, vilken söt mugg. Är texten förskriven alltså,och så får man fylla i? Tyckte att detvar en rolig idé.
    Trevligt att du är på bättringsvägen! Ha en fin dag imorgon.

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att du verkar vara på bättringsvägen.
    Rolig mugg!
    Låter jättemysigt att virka... :-)
    Brukar du virka?

    SvaraRadera
  5. Mian; Ja, nu är jag på g :)

    Elisabet; Vi har haft så där rysligt många kanaler ett år. Nu är det snart dags att byta kanalpaket. Jag har överlämnat de besluten helt åt sambon...

    De la realidad; Ja, texten är förskriven och kritor följde med i paketet. Skulle funnits en för te med ;)

    Kattalena; Idag är det ännu bättre så det här ska nog gå fint :)
    Virkandet började jag med i höstas så jag har m a s s o r att lära. Har hittills blivit fyra mössor och lite "bakverk".

    SvaraRadera