lördag 8 januari 2011

Lördagsmorgon

Igår var första gången som jag räknade ner timmarna på dagis, och på morgonen faktiskt inte alls var säker på hur det skulle gå till att fixa dagen. Men det var himla rara barn och det där tillfrisknandet fortsatte bestämt oavsett om jag var hemma eller inte. Väl hemkommen hade jag somnat på soffan inom ungefär fem minuter :)
Och aldrig har jag varit med om maken till långdragen sjuka!
Men IDAG minsann!
Då vaknade jag och kände mig riktigt frisk.
Tvättstuga

Galen Lurvig

Ring så spelar vi

Bakar scones till fågeldansen

Kokar ägg

Lyssnar på en man som berättar på goda grannar...
...och en Ester i skåne som såklart fortfarande firar sina födelsedagar (vad var det för fråga Lisa Syrén??)..och en äkta värmlänning vars pappa är myntsamlare.

Nästan inga frågor kan jag idag, men tycker att det är rätt trevligt ändå.
Och nu ska vi äta frukost.
Lördagmorgon.

5 kommentarer:

  1. Skönt att du piggnat till lite.

    Galen Lurvig????? Kan jag inte tänka mig om den kolugna vovven.
    ;))

    SvaraRadera
  2. Och "alibi"-frågan tyckte vi var underligt ställd .., hälsar hon som just har ätit frukost och suttit vid köksbordet och tittat på två rådjur som krafsar efter snö.

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att du känner dig bättre idag! Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Husan; Jo vissa morgnar gör han av med energi för resten av veckan. Gör luftsprång, låter som en gris, nafsar tår och gör en massa busanfall. Sen tar energin slut och nu soooover han :D

    Elisabet; Så härligt med rådjuren! Alibifrågan kan jag nog ha missat...

    Kattalena; Tack det sammma!

    SvaraRadera
  5. Men hörrö, du har ju inte skrivit Melodikrysset :-)

    SvaraRadera