tisdag 11 januari 2011

Kvällen...

...eller närapå natten.
Jag har tillbringat sen eftermiddag/kväll hos Erika och vet numera att de bor i en jättetrevlig lägenhet. Nästa gång ska jag använda kameran.

Hemkommen blir det läsning av paper och välskriven kritik från bra kurskamrater.
Te och toast.
Sambon, som hastigt fick åka och jobba på eftermiddagen kommer hem strax efter tio.

Tända ljus som fladdrar i fönstret...
 Och lite glöggmys med julklappsmuggarna.
Ja, det står God Jul på muggarna, men vi har en massa glögg att dricka upp så den lilla julbiten får nog leva kvar ett tag efter Knut.
Lite virkning...
...och snart snart sängen.

7 kommentarer:

  1. Glögg dricker vi året runt eftersom Lillkillen inte dricker något annat som är varmt. Så just nu bunkrar vi inför sommaren o höstens alla fisketurer.

    O vem vet, du kanske ligger FÖRE tiden bara. Jul ska vi ju fira i år igen. Eller hur?

    Lycka till med pluggeriet.

    SvaraRadera
  2. Husan; Här dricks det bara glögg till jul. Jag är en obotlig traditionsmänniska ;)

    SvaraRadera
  3. Och fjärrkontrollerna prydligt på rad ,-))

    SvaraRadera
  4. Elisabet; Ja, jag radar upp och sedan kommer sambon och gör så att... det syns att det bor någon här ;) Fast att de ligger så prydligt på bilden beror nog främst på att de inte är använda efter eftermiddagens storstädning :)

    SvaraRadera
  5. Åh, jag undrar om man fortfarande kan köpa glögg någonstans.

    SvaraRadera
  6. Yvonne; Jättemysigt!

    De la realidad; Det har jag däremot ingen aning om. Här ska inte köpas någon förrän nästa jul :)

    SvaraRadera