måndag 17 januari 2011

Kursstart i gråväder

Jag tycker att den här vintern har spårat ur en smula. Slask och is. Mörkt och ruggigt.
Men lite vackert också på sina ställen!
Den här dagen kändes som ett uppvaknande efter helgen.
Halv åtta gick bussen mot universitetet. Jättefullt och jag förundras över att säkert nittio procent ser ut som zombies, komna direkt ur sängen. En mamma med dotter kliver på och är förfärligt upprörd över att bussen aldrig kommer enligt tabellen.

På universitetet blir det kursintroduktion och gruppindelning. Herr lärare upprepar att vi nu läser på avancerad nivå och det låter ju flott. Jag hamnar i en liten studiegrupp med två okända, men säkert trevliga tjejer.
Genomgång av schemaändringar och kurshandledning.
Nytt register i ny pärm.
Nytt block.
Mycket att läsa. Mycket att skriva.

Men det blir nog en intressant kurs, det tror jag!

1 kommentar:

  1. Jag tror också att kursen blir intressant. :) Men det känns så väldigt lite att bara vara 3 i förseminaiegruppen.. eller snarare ovant. :p Haha

    SvaraRadera