tisdag 25 januari 2011

En liten (eller stor) uppdatering

Whii, vad det känns trevligt att bli lite efterlyst!
Jag har inget varken extra roligt eller tråkigt att skylla på. Ingen sjuka eller resa eller något sådant.
Däremot är det  f u l l t   u p p...
Nedanstående bild skvallrar om det.
 Bröd?
Japp, köpebröd! Det har inte skett en enda gång sedan vi flyttade ihop, men nöden har ingen lag och det känns väldans lyxigt med en Pågens Lingongrova ;)

Vad jag gör?
Jo, jag pluggar, pluggar, jobbar, pluggar, jobbar och pluggar.
Det är kul, men intensivt.
Helg med fröken L.
Test av grafittinagellack...
 Shopping av ny gästsäng.
Fika hos familjen V.
Harry Potter på bio.
Och sällskapssel i köket.
Bland annat.
 Fast själv var jag bara deltagande på ett fåtal saker och tillbringade mest tid med näsan i böckerna.
Det här håret skulle jag inte ha något emot...
 Söndag morgon blev tiiidig med plugg och bullbak eftersom sambon lovat att ta med fika till Kumla.
 Vad har hänt mer då?
Jo, den där fantastiska veterinären vi har är... just fantastisk.
Förra veckan beslutade sambon och jag oss för att avvakta och se åt vilket håll Lurvigs återuppblossade problem gick. Men natten till fredagen kliade han såpass att jag skickade ett sms till veterinären, bad om ursäkt att vi hörde av oss en fredag (vet sedan tidigare att han inte riktigt uppskattar att folk väntar med problemen till arbetsveckans sista dag) och skrev kortfattat hur det var fatt. Hann han inte kunde vi höras på måndag.
Mitt på sin lediga lördag hör han av sig, konsulterar och ringer in recept.
Sa jag att vi tycker om vår veterinär väldigt väldigt mycket?
Det gör vi!
Helgens händelse då?
Jo, i söndags förmiddag fick familjen A i Kumla en liten dotter!
Ett stort
GRATTIS!!!
Måndag bestod av plugg och jobb på förskolan, och idag har det varit universitetet och sedan jobb på en för mig ny förskola. Kul, absolut, men jag trivs allt väldigt väldigt bra på det dagis jag "brukar" vara på :)

Nu blir det full fart med fortsatta studier. Ganska exakt 100 sidor kvar att läsa innan jag får skutta i säng.
Lurvig snarkar.

Så har det varit.
Och så är det.
Och nu är jag återkommen till bloggen och tror mig vara här för att stanna.

12 kommentarer:

  1. Jag var på väg ut med en efterlysningsaffisch men har nu stoppat den i återvinningen. Läser att du har fullt upp. Älskar bilden på Lurvig vid elementet. Blir det något plugg i helgen? Jag behöver lite miljöombyte för mitt pluggande.

    SvaraRadera
  2. Skönt att du är "på banan" igen :-)
    Blev lite orolig där ett tag ;-)

    Nåja.. jag själv är ju inte den flitigaste att uppdatera min egen blogg men har aldrig varit det heller. Så ni som hänger med mig på min blogg har ju inget annat att vänta än att vänta :-))

    Nu i kväll leker jag med en nyinköpt mobil som det även går att ringa på..!

    SvaraRadera
  3. Jag undrade också vart du tagit vägen :-D. Kul med uppdatering! Vilken superbra veterinär ni fått, så skönt!
    Lycka till med allt pluggande. Hoppas att det är roliga böcker du läser :-)

    SvaraRadera
  4. Flygaren; Näpp, en affisch är inte nödvändig ;)
    Helgen blir förmodligen en hel del läsning. Har dock som plan att få lite ledig tid också -tror att det skulle behövas...

    Gunnar; ...men när du väl uppdaterar är det väldigt ofta trevligheter och många fina bilder!
    Kul att du fick ordning även på ringandet -det känns ganska primärt när man skaffar ny telefon :)

    Kattalena; Böckerna är jättebra. Jag är dock ingen hejare på engelska vilket gör att läsandet tar väääldigt mycket längre tid än då det är svensk litteratur...

    SvaraRadera
  5. Aha, jag misstänkte att det var plugg för hela slanten för din /er del just nu.
    Själv bloggar jag nästan inget just nu, det händer inget roligt på vardagarna, bara vanligt jobb, jobb, jobb...
    Vi är hos "våra" fåglar på helgerna givetvis, men det har jag bloggat om så många gånger redan :)
    Jag väntar mest på att det skall bli vår och värme.
    Fina fina Lurvig, jag håller tummarna för att medicinen skall hjälpa snabbt och bra.

    SvaraRadera
  6. Mian; Åh, fast jag tycker att även i den "grå vardagen" brukar det finnas en massa ögonblick, om än inte alltid lika lätta att se...
    Fågelinläggen kommer jag för övrigt aldrig att tröttna på!

    Medicinen kommer att hjälpa, det brukar den. Däremot brukar magen krascha totalt när vi ändrar om, tillför eller startar en antibiotikakur, så den här gången vidtog vi åtgärder redan i förebyggande syfte och det verkar *peppar peppar* ha fungerat riktigt bra :)
    Vår och värme kommer jag att välkomna med öppna armar... sådär i början av mars ;)

    SvaraRadera
  7. Harry Potter, Ja den vill jag se. Har sagt att sonen och jag ska gå men det blir visst aldrig av.
    Ha det gott och plugga försiktigt.
    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  8. O vi skulle tycka det var lyx med hembakat bröd. Här äts det bara köpebröd.
    Tyvärr.

    SvaraRadera
  9. Man måste få ta en paus då och då och ägna sig åt det riktiga livet... Det låter ändå väldigt trevligt att du har mycket att göra.
    Jag har visserligen inget plugg att göra, men fick en hel pärm med manus till en bok som jag har lovat att korrekturläsa och kommentera (en bok som kanske sen hamnar i den skola där du jobbar... handlar om mobbning.)

    Så jag har fullt upp ett tag ... för mina vanliga skrivuppdrag finns kvar. Men en stund då och då i väntan på att maten blir klar, tar jag mig en bloggrunda.

    SvaraRadera
  10. Yvonne; Vi trodde faktiskt inte ens att den gick längre, men det var ju fel. Och alldeles fullt var det i den lilla salongen :)

    Husan; Haha, ja jag sa det till sambon igår kväll. För några år sedan hade vi också tyckt att det kändes lyxigare med hembakat... och om några år kommer vi förmodligen att tycka det igen ;)

    Bloggblad; Jag är jätteimponerad över alla dina parojekt och uppdrag. Det låter jätteroligt men stundtals väldigt intensivt. Dygnet har ju trots allt ett begränsat antal timmar :)

    SvaraRadera
  11. Trevligt med lite uppdatering, men allra trevligast var det med lite besök :) Nästa gång får vi dock se till att ha lite mer tid!

    SvaraRadera
  12. Elin; Absolut. Så skynda dig att bli frisk!

    SvaraRadera