söndag 9 januari 2011

Dag 8

Dags för dag åtta på utmaningen. Idag är det "Ett ögonblick jag vill minnas för evigt".

Jag kan tycka att livet är alldeles fullt av ögonblick och jag gör mitt allra allra bästa för att ta vara på dem. Jag minns stunder med vänner, förtroliga samtal och kvällar fyllda med skratt. Jag minns stunder med första sköthästen, men ännu mer när finaste Kalle fångade in en. Kalle var fyra år när jag först kom till Sigtuna och han var en så himla fin och personlig liten häst... med långa öron. I timmar kunde han stå och halvsova när han blev borstad och han älskade att bli kliad i öronen. När man klappade på honom böjde han in huvudet så att man blev infångad mellan huvudet och bogen. Sånt minns jag, när jag tänker på ögonblick.

Och jag minns känslan över att få sitta på det fina fuxstoet...

Och hur det gick så fort att ögonen tårades när vi hade remontgaloppen på Strömsholm.

Och jag minns den tidiga morgonen när jag fick veta att liten Pontus var född...
...och ögonblicket när vi satt på café Wasa och kurskamraten föreslog att jag och blivande sambon skulle flytta ihop.

Och känslan över att sitta i gummibåten mitt ute bland vågorna på havet och ha delfiner hoppandes runt omkring.
Det och många många många fler ögonblick som ligger extra nära minns jag.
Och kanske har "ögonblicket jag vill minnas för evigt" ännu inte inträffat. Ja om jag nu alltså bara får välja ett enda.
Men hittills, det ögonblick som ligger mig allra närmast om hjärtat är, när han som jag lever tillsammans med, gick ner på knä i ett varmt vattenfall på Azorerna och höll fram ringen.
Aldrig hade jag trott att någon skulle sätta ring på mitt finger på ett så romantiskt sätt ♥♥♥

2 kommentarer: