lördag 8 januari 2011

Dag 7

Dåtiden var ju inte så värst svårt. Den har ju liksom redan varit.
Dag 7 på utmaningen däremot, är Framtiden.
Om den vet man ju egentligen ingenting.
När jag vaknar tycker jag, nästan varje morgon, att det ska bli spännande att se vad som händer under dagen.


Överaskningskakan som kurskamraten bakat när vi kom hem från Azorerna

Sedan är det ingen hemlighet att jag är ett planeringsfreak ut i fingerspetsarna. Ingen som känner mig skulle gå på att här inte finns drömmar, planer och mål. Och jag är oerhört målinriktad.
Lite väl, tycker nog sambon ibland...
Om framtiden går som jag har tänkt blir det här närmast studier på avancerad nivå, sommarjobb och kanske en weekend för att vi då kommer att ha råd med det. 2012 kommer, om allt går enligt planen, att innehålla arbetssökande och jobb... vilket i såfall gör att 2013 kommer att innehålla lärarlegitimation... och kanske kanske kik efter annat boende.
Då är jag 31... ja just det.

Men allt det där är som sagt framtid. Och den kommer sen :)

4 kommentarer:

  1. Jættefin øverraskningskaka....så søt. Det er vel kladdkaka? Ja og Framtiden den vet man ingenting om : )

    SvaraRadera
  2. Usch, var inte så målmedveten. ;) Jag får lite dåligt samvete över att jag knappt har planer en månad framåt.. typ. Eller ja, inte så avancerade saker i alla fall. :)
    Nej, men, jag tycker att det låter som jättefina framtidsplaner!

    SvaraRadera
  3. Julie K; Visst är det en kladdakaka. Och god var det :)

    De la realidad; Haha, men dina närmaste framtidsplaner ser väl ut ungefär som mina med pedagogik på avancerad nivå?
    För övrigt är det väl himla tur att alla inte planerar lika hysteriskt som jag :)

    SvaraRadera
  4. Härligt! Jag läser och ler mest hela tiden .-)

    SvaraRadera