torsdag 6 januari 2011

Dag 5

Idag ska det handla om "Vad är kärlek".
I utmaningen alltså.
Jag tycker att jag har ungefär hur mycket kärlek som helst omkring mig. Så jag tog första månaden i listan med foton från 2010. Det var April.

Så...
Kärlek kan vara en ekorre (scrat) placerad på huvudkudden...
 ...och det kan vara ett påskägg gömt under huvudkudden.
 Det kan vara att sitta med en lillebror på ett fik i Danmark.
 ...eller all denna omtänksamhet och värme...
 Det kan vara en fröken som troget dyker upp varannan helg och anpassar sig alldeles fantastiskt bra till situationen.
 ...och det är förstås att ha hittat den där man tror sig vilja dela resten av livet med.
 Och att ha föräldrar bara en halvtimme bort och alltid vara välkommen.
Ja, bland annat, alltså.

3 kommentarer:

  1. Ja, Mossfolk, du verkar verkligen vara omgiven av kärlek.

    Det beror nog till stor del på dig själv.

    Du utstrålar så mycket värme och det fungerar nog som en reflektor .., du får tillbaka allt det du ger ut.

    Så tror jag.

    SvaraRadera
  2. Mycket fina bilder.
    En fråga: Vet du om man kan ställa in besökräknaren så att den inte räknar med mig som besökare?
    Krya på dig.
    Själv mår jag mycket bättre. Tyvärr är sambon istället utslagen i elaka hostattacker

    SvaraRadera
  3. Elisabet; Ja, eller så har jag helt enkelt turen att vara omgiven av så fina människor :)

    Flygaren; Ja, det ska du kunna genom att blocka ditt IP-nummer...
    Skönt att du mår bättre! Tycker att det här var en väl segdragen historia.

    SvaraRadera