tisdag 4 januari 2011

Dag 3

Så har vi kommit till dag 3 i utmaningen. Idag ska det handla om Mina Föräldrar.
Det finns naturligtvis oändligt mycket att skriva i det här inlägget. Mamma är lärare och pappa sitter på kontor.Vänder papper, säger han.
Men det där ser ju inte jag så mycket av. Och ibland säger bilder mer än ord...
Av naturliga skäl finns mest bilder från år med digitalkamera.

Uppvaktning på födelsedag. 
 ...och första födelsedagsuppvaktningen av sambon.
Och i år en utryckning för födelsedagsfirande av fröken L.
"Klart att vi kommer" sade pappa när jag ringde honom vid tio, kvällen innan.
Älskade mamma och pappa!
Mamma trollar fram förätter av ingenting...
 Och pappas specialitet är goda helgfrukostar...
Husvagnsliv land (länder) och rike runt...
 Stockholmsturer med mor...
Glädje och galenskap


Och alltid finns det plats, omtänksamhet, värme och trygghet.
Jag tycker att den här bilden symboliserar det så bra. Efter rätt tuffa arbetsveckor åkte jag till Karlskogaland på besök. Ganska sent kom jag.
Sängen bäddad, lampan tänd.
Man väljer inte sina föräldrar, så det blir nog till att kalla min lott för tur!

2 kommentarer: