lördag 15 januari 2011

Dag 14

Vi är på tripp, men jag är så fasligt seriös att jag skrivit det här inlägget i förväg.
Dag 14 på utmaningen handlar om våra resor.

Ja, jag vet inte. Genom åren har det blivit en väldig massa husvagnstripper från Lofoten i nordnorge till skåne i sydsverige. Men det var ett tag sedan.
Bara år 2010 blev det weekend med mor, boende i Sala Silvergruva med sambon, Malmötur över påsken, Ölandstripp på sommaren och så Azorernaresan på hösten.
Alla svängar värdefulla på olika sätt.
Men det är klart, den där Azorernaresan...
Vi hann med så oerhört mycket under de där tio dagarna!
(Nu har farmor fått julklappsboken så nu kan jag visa fler bilder)
Ja, och orkar ni inte kika på en massa bilder är ni varmt välkomna tillbaka i morgon kväll när jag återvänt från stockholmstrippen :)

Första dagen.
Nässmörjning...
 Hotell med både havsbad och pool.
 En puss i exotisk miljö
 Kartläsning i en närbelägen by (och jag är uppriktigt ledsen att vi inte filmade taxifärden dit. Jag lillebror och sambon åkte med en galen chaufför som skulle visa sin familjs kvarter. wow!!)
 Besök på Europas enda teplantage. Lillebror har precis smakat på teet...
 Delfinsafari!
 Bad i ungdomens källa...
Lillebror kastar av mig från sina axlar ...och precis här fick jag en ohärlig kallsup.
 Den 14/9. Vi är alldeles nyförlovade och farmor fyller 80 år!
 Utsikt över eldsjön... Ganska kargt och mycket svårt att tänka sig hur regnskogslikt det är bara några mil bort.
 Sista dagen.
På flygplatsen. Farmor bjuder på vaniljmunkar.
Mamma och pappa är tillfälligt borttappade i incheckningen.
Tjo, vilken härlig resa!

3 kommentarer:

  1. Jodå här har du en som orkar igenom ALLA härliga bilder! :-)
    Ser så skönt ut och vilken underbar utsikt från balkongen ni hade!

    Tack för att man fick hänga med och njuta av de fina bilderna! :-)

    SvaraRadera
  2. Här är en till! Tänk, om lite värme från Azorerna hade velat komma hitseglande genom bildskärmen .., då hade det varit perfekt!

    SvaraRadera
  3. Londongirl; Roligt att du orkade med. Utsikten var det inget fel på och ön bjöd på många fina vyer. En jättehärlig resa!

    Elisabet; Nja, jag vill helst ha lite vinterkyla till. Fram till sportlovet ungefär :)

    SvaraRadera