tisdag 7 december 2010

Tisdag morgon- tentamorgon

Snabbfrukost i köket

Plötsligt kan inte lampan över köksbordet vara tänd utan att proppen går. Två gånger går den och vi muttrar i kapp. Det är inte riktigt vad som finns tid till en tentamorgon och det går inte att vänta med att byta eftersom samma propp även går till kyl och frys.

Häller upp påsen med bilar i burk så att det inte ska prassla så mycket.

Extrakollar att vi ska vara i den där fönsterlösa bunkern (ja salen kallas bunkern och ligger i källaren), fast jag redan har kikat flera gånger tidigare.

Låter bli att dricka upp teet för att slippa skriva upp mig på toalettlistan.

Och nu bär det av på morgonpromenad med Lurvig, till dagmatten och vidare till uni.

Om fem timmar är det över!

4 kommentarer:

  1. Lycka till!!! Det kommer säkert att gå superbra!

    SvaraRadera
  2. Kattalena; Jag överlevde i allafall ;) Resultatet kommer om tre veckor...

    SvaraRadera
  3. Jag tittar in för sent för tumhållning, men jag hoppas att det gick bra!

    SvaraRadera
  4. Lisette; Alla tal besvarades... om det är rätt återstår att se :)

    SvaraRadera