måndag 27 december 2010

Tio minuter av dagen

"Heeej! Det är jättemycket snö!!!" Förkunnar ett av barnen på dagis när jag kommer dit för att hämta en nyckel.
"Bygga snögubbe." Tycker ett annat litet barn som förmodligen anser att det bums borde bli kramsnö.
Och en liten flicka drar en isklump i pulkan. "Min!" Säger hon och jag lovar att inte ta den.

Fröken som har nycklen står alldeles runt knuten och är så himla trevligt och välkomnande. Och jag hälsar på en fröken från en annan förskola, ja de är ju ihopslagna nu under jullovet, och hinner med en kortkort dialog innan hon måste gå och kika till de stora barnen -de som är hela tre år.

"Hejdå!" Hojtar jag när jag har fått nyckeln. Flera barn svarar och ännu fler vinkar och jag känner nästan för att ta hoppsasteg hem.

Så var det.
Tio minuter av min måndag.

4 kommentarer:

  1. Hoppsasteg förlänger livet. :))

    SvaraRadera
  2. Är det där du ska vara efter jul, eller ...? undrar vetgirig madame i landet Halland ,-)

    SvaraRadera
  3. Husan; Det är nästan så att jag också tror det :)

    Elisabet; Nej nej, jag har ett år kvar att plugga...
    Däremot är det där jag har vickat en del i höst och förhoppningsvis kommer att få fortsätta göra även i vår. Nyckelhämtningen berodde på att jag ska öppna en dag nästa vecka.

    SvaraRadera
  4. Vad bra att du kan vikariera och få lite extrapengar när du pluggar.

    Fin korg du fått också ser jag i förra inlägget. Jag tycker om korgar av alla slag.....och kommer det hem en ny här så ligger det snart en katt i den. ;-)

    SvaraRadera