tisdag 7 december 2010

Snart...

Jag ler lite för mig själv när jag läser igenom förra inlägget. När jag jobbade som instruktör tidigare pratade jag och arbetskamraten om va folk egentligen gör  på dagarna, när de säger sig ha så mycket och vara så stressade. Nu vet jag att det är två typer av liv som inte riktigt går att jämföra.

Hur som helst, snart är det (förhoppningsvis) dags att byta ut korten på hyllan ovanför spisen mot julkort. Jag ängslas alltid lite över att folk ska sluta skicka och satsa på mail eller sms/mms istället. Nu är det förstås så att en sådan hälsning är väldigt mycket bättre än ingen alls... men jag tycker ändå att det är något visst med den där posten som dimper in genom brevinkastet och har handskriven adress.
Äkta julkort :)
Så tycker jag.

3 kommentarer:

  1. Ja, visst blir man glad!!
    Av riktiga kort, alltså ,-)

    SvaraRadera
  2. Hej igen.
    Jag är som du. Vill heller ha riktig post än mail.
    Det är mera personligt med riktigt.
    Mail och sms går inte att spara på samma vis ju....

    Här går det lugnt till just nu.
    Det är kallt. 30 minus i morse.
    Bilen är lite sur, eller frusen ska man ska kanske säga. Dieseln har frusit så den vill inte alls.
    Men så är det.
    Hoppas den tinar snart i alla fall.
    Kramen.

    SvaraRadera
  3. Elisabet; Verkligen! Jag blir alldeles lycklig av såväl julkort som vykort från semestrar!

    Synne; Burr vad kallt! Här var det bara ett par minus nu på eftermiddagen. Jag har t.o.m. varit för varmt klädd idag.
    Och just så som du skriver, tycker jag att det är. Mer personligt och mer tid bakom, på ett handskrivet julkort.

    SvaraRadera