tisdag 28 december 2010

Mellandag

Idag har mamma varit här. Fikat och provat min wii-bräda. Jag tycker absolut att hon gjorde det med stil :)
Sambon är fortfarande bäst... och jag är fortfarande sämst.
 Strax före klockan sex (?) ringer Lidköpingsvännen Anna.
Samtalet börjar med:
"Jag mår bra, och den andre mår bra, men båda bilarna är helt förstörda."
På väg till dans i huvudstaden har hon krockat precis här i Örebro.
Nu är det bäddat på vårt golv (vår extrasäng knarrar så förfärligt att den nog gjort sitt här i livet).
Och alldeles lagom till förrätt och stek dök hon upp, men sedan bar det vidare till dans här i Örebro. Uppklädd och klar var hon ju redan. Det blev bara dans i annan stad än den från början tänkta...
 Sambon och jag, som absolut inte har några dansplaner (jag är tyvärr synneligen odansant) provade istället en efterrätt till nyår. Den blev inte alls så glamorös som jag tänkt mig. Men god.
Så nu har jag lite beslutsångest... Kanske vore det ändå bättre med en kaka?
Och tiden har gått alldeles rasande fort idag.
Verkligen faktiskt.
Kanske lite för fort.

2 kommentarer:

  1. Oj, efterrätten ser inte alls ut som den vi brukar göra, ring om du vill ha receptet och prova. tycker vanlig efterrätt är mycket festligare än en kaka. Annars kan du testa det vi ska göra till nyår, vitchokladmousse med houng och limemarinerade jordgubbar. Min absoluta favorit efterrätt!

    SvaraRadera
  2. Det ser gott ut i alla fall. :) Jag tänkte testa att göra en cheesecake, det kan väl inte vara alltför svårt trots att jag aldrig har testat? ;P

    SvaraRadera