torsdag 23 december 2010

Mammas födelsedag

På förmiddagen far vi till Karlskogaland för att fira mamma. På visit är även min gudmor och bästa porslinet har plockats fram. Ytterligare en tomte blir det i samlingen.
Och vi får en fin änglalykta i sen förlovningspresent.
Smaskigt fikabröd och finfin utsikt över vackert vinterlandskap.
En stackars genomförkyld farmor...
...och en trött pappa.
Men vi övriga fixar på. Lillebror tar tag i julgransbelysningen och sedan klär vi granen. Finfin, men tänder gör vi inte förrän i morgon.

















 

Och så åker sambon hem för att ha sin traditionsenliga uppesittarkväll i Kumla. Nästa år följer jag med. Hur bra jag än tycker om mina traditioner, tycker jag inte att det känns det minsta bra att vakna på julaftonsmorgon utan honom.
Lurvig är med hussen...
Men om sju timmar kommer Therese och hämtar upp mig för färd till stallet. Det känns bra :)
Paradisask på bordet.
Smaskig paella.
Paketinslagning av sista paketen.
Morbrorsbesök på kvällskvisten.
Och nygriljerad skinka på vörtbröd.

Nu ska jag skutta i säng. När jag vaknar får jag tända granen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar