måndag 13 december 2010

Lucia 2010

-Under duntäcket. Fryser och svettas om vartannat och mår ungefär som man brukar när man fått ganska hög feber. Obra.

-Pappa opereras, bypassoperation.

-Klockan blir halv sex och jag börjar bli ganska bekymrad över att jag inte fått något besked om operationen än. Telefonen har legat bredvid mig på sängbordet hela dagen och även om jag mestadeles sovit hade jag vaknat av signalen. Tittar på telefonen och upptäcker att ljudet fortfarande är avstängt sedan fröken L:s luciauppträdande igår. Pappas operation har gått bra! Dagis undrar om jag kan jobba i morgon. Det kan jag ju inte, men tycker ändå att det känns trist att jag inte svarade. Och trist att jag inte kan. Och så fem sms.

-Blivit ganska (väldigt) bortskämd. Sambon har kommit med te och smörgås, ställt fram datorn vid sängen och laddat den med film, kommit med sin födelsedagschokladask och innan han gick till jobbet fixade han en matlåda till mig om jag skulle bli hungrig ♥

-En amaryllis som är på väg att slå ut.

-Och nu ska här sovas lite till, känner en inte allt för pigg jag idag.

6 kommentarer:

  1. Krya på dig stackare! Skönt att sambon tar så väl hand om dig :-)

    SvaraRadera
  2. Och skönt att det gick bra med operationen för din pappa!

    SvaraRadera
  3. Hoppas både du o din pappa mår bättre idag.

    SvaraRadera
  4. Kattalena; Ja, jag har verkligen blivit bortskämd. Och det var förstås jätteskönt att operationen gick bra.

    Husan; Jag mår bättre. Och pappa ligger ännu på intensiven, vad jag vet, och blir förmodligen väl omhändertagen :)

    SvaraRadera
  5. Krya på dig, inge vidare att vara sjuk men du är snart på benen igen! (Om inte annat så med en så omtänksam sambo ;-) )

    Skönt att operationen gick bra!

    Kram o ha det gott

    SvaraRadera
  6. Säger som de övriga: krya på dig! Så där låg jag igår - däckad - orkade inte ens middag och då är det illa ...

    Och vilken fin sambo du har!

    Eller omtänksam.

    SvaraRadera