torsdag 16 december 2010

Lägesrapport

Bloggen har legat nere några dagar.
Så även jag, som fick en trist febersjuka i måndags. När jag blir sjuk blir jag sjuk. Finaste sambon tog hand om mig på bästa tänkbara sätt. Minst sagt.
På tisdag eftermiddagen piggade jag på mig, men en liten enveten bakterie terroriserar min hals och får mig att krascha på soffan efter bara två timmars seminarium. Hoppas att den SCHAS! försvinner snart och inte flyttar över till sambon.
Tyvärr har det här medfört att jag inte kunnat hälsa på pappa någon av dagarna han bott på sjukhuset i Örebro. Glädjande nog är han nu såpass bra att han i morgon ska få flytta till lasarettet i Karlskogaland. Skönt för mamma förstås!
Dessutom missade jag en ridlektion jag skulle haft ikväll. Extra tråkigt, eftersom det handlade om en helt ny elev.

Under tiden har ena amaryllisen slagit ut. Den här färgen har jag aldrig haft förut. Läckert.
Nu ska jag sätta fart med en av de sista julklapparna. Inspirerande värre med alla små garner. Och helt obegripligt att det är julafton om bara en vecka!
 Det var nog bara det.
Här har liksom inte hänt så värst mycket... i soffläge.

6 kommentarer:

  1. Vilket elände för er! Du får hälsa till din pappa, som man nästan tycks känna efter alla bilder här på bloggen.

    Amaryllisen ser ut som en polkagris .., vår har ännu inte vecklat ut sig.

    Men vänta du bara.

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Vad smart att köpa såna smånystan, dumt av mig att jag inte tänkte på det när jag var hos dig :D
    Skönt att höra att det gått bra med fadern

    SvaraRadera
  3. Usch så tråkigt att ha blivit så sjuk :-(. Hoppas bacillerna springer iväg illa kvickt! Jättefin Amaryllis.
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Elisabet; Nä, så förfärligt eländigt är det egentligen inte. Bara lite småtrist.
    När du hade bild på att din amaryllis var på g såg vår inte ut att vara i närheten. Sedan fick den superbråttom.

    Hannele; Tack!

    Erika; Ja, det var sambon som fixade. Eftersom han var osäker på vad jag skulle ha köpte han ett mininystan i varje färg så får jag köpa större av det som går mer... Jag har börjat enkelt med en dammsugare. Hojtar eventuellt på dig när jag kommer till tårtan ;)

    Kattalena; Ja, visst är den fin. Jag var lite skeptisk först, men känner nu att det absolut kan bli sådana här fler år :)

    SvaraRadera
  5. Jag tyckte att Amaryllisen var jättehäftig! Och sådana där mininystan är så söta.. skulle kunna ha sådana som de är som dekorartioner bara för att de är gulliga att titta på. :P

    SvaraRadera