söndag 5 december 2010

Kumlavisit

Idag blev det tripp till familjen R i Kumla. Anna fyllde ju år samma dag som sambon, men jobbade tråkigt nog då, så vi tog igen det idag...
Stort engagemang i paketöppningen :)
 Och vi fick fika med farligt goda lussebullar med mandelmassa i. Nu är jag väldigt inne på att prova likadana...
Och pepparkakor som storebror Melker fixat så bra.

Han är en fena på att bygga ihop legosaker och visade på flera nybyggda erövringar från årets julkalender.
 Mira ville förstås också vara med och kika vad vi gjorde... och läsa lite.
"Vad är det i boken?" frågar jag. Den uppmärksamme ser att hon inte bara förklarar utan också mycket pedagogiskt pekar på bilderna. Och jag som är en trögfattad gudmor begrep just ingenting, men sade ändå "jahaa" och spelade förståndig.
 En himla go´och glad unge är det!
 Och störtskön. Jag kände defenitivt att jag hade moraliskt stöd när jag skulle provspela ett nytt spel till Wii :)
Och vi som i förväg sagt att vi skulle göra en snabbvisit eftersom vi båda är i stort behov av mattepluggande, blev ändå kvar flera timmar. Men trevligt var det.
Som alltid.

6 kommentarer:

  1. Fast jag tycker att det verkade betydligt trevligare än mattepluggande..

    SvaraRadera
  2. Ja, det tycker jag också ,-)

    SvaraRadera
  3. Ni ser ut att ha haft en riktig mysdag...

    SvaraRadera
  4. De la realidad; Det var det... Verkligen! Tyvärr har vår uppgift kommit lite i kläm, men jag tänkte faktistk vänta med att läsa igenom den en sista-gång-före-inlämning till efter tentan...

    Elisabet; Hi, kul att du var med ;)

    UllaMona; Den var riktigt bra... fast borde innehållit lite mer matteplugg...

    SvaraRadera
  5. Det var jätte trevligt att ni kom !

    Jätte fina bilder fick du också !

    Lycka till på provet imorgon !

    SvaraRadera
  6. Miss Piggy; Jag tycker alltid att det är så trevligt att komma på visit hos er :) Och hon är ganska tacksam att ta kort på, Mira. Tycker att hon är störtskön både när hon läser och när hon kikar på teven :)

    SvaraRadera