söndag 19 december 2010

Karlskogaland

Det blir en vådlig färld till Karlskogalandet. Snö som yr och stundtals känns det nästan som att vara ute och köra på fältet. Men Saaben är stabil och jag kommer fram den här gången också.
Pappa är nästan oförskämt pigg, inte ens en vecka efter operationen. Jag var redo att passa upp med sugrör vid sängen, men det var ju skvatt galet.
Lussefika och fjärde adventsljuset tänt. Jag fibblar med blixten och mamma och pappa ger upp det där med väntande och börjar fika.
"Nu är jag klar, HEJ på er" Säger jag.
Mamma börjar skratta åt den dåliga timingen, hon har precis stoppat in stortuggan lussekatt i munnen. Och pappa skrattar åt mamma. Då trycker jag på avtryckaren :)
 Sedan blev det julpyntning och kolakok.
Mamma fixar och jag smakar!
 Sedan fick Nils linda.

Ja, jag hjälpte förstås till lite jag med...
Innan det bar av hemåt blev det middag med lax. Mumsigt!
Och ännu en julig dag.
Nu får den här veckans tre första dagar gärna gå fort. Vi har alldeles för mycket att göra på universitetet på lite för kort tid.
Jag är just nu ganska sugen på jul och ganska osugen på att plugga.
Faktiskt.

9 kommentarer:

  1. Ha ha, vilken rolig första-bild :-)
    Kul att dina föräldrar bjussar på sig själva!

    SvaraRadera
  2. Underbara föräldrar du har.

    Förstår att du är OSUGEN på att plugga nu. Det är ju snart JUL o allt vad det innebär.

    SvaraRadera
  3. Men du är väl för sööööt i den där tomteluvan!! :-)

    Härliga bilder! Älskar allt det här pysslet som här till innan jul.

    SvaraRadera
  4. Jättefin i tomteluva! Passar bra till julpysslet ju :-)
    Jag förstår verkligen att du inte är sugen på att plugga så här nära julen. Kul att julpyssla med föräldrarna och vad skönt att din pappa redan blivit så pigg efter operationen!

    SvaraRadera
  5. Christina; :)

    Matte; Tack det samma!

    Husan; Men nu är det bara yttepyttelite till som ska göras. Sedan ÄR det jul!

    Yvonne; Ja, jag älskar detn här tiden på året. Nästan allt är mys på hög nivå ;)

    Londongirl; När man julpyntar, bakar pepparkakor, lussekatter och lindar kola, då hör det till med tomteluva... Och så förstås på själva julafton :)

    Kattalena; Ja, det är jätteskönt att han piggar på sig så fort!
    Och tomteluva ska det vara under julpysslande.
    Pluggandet är nästan klart. Nästan. Bara en kort liten grej som ska skrivas ihop först. Det fixar jag idag :)

    SvaraRadera
  6. Men vad är det som hänger på väggen, t.v om din mamma? DET funderar jag på ,-)

    SvaraRadera
  7. Elisabet; Det är en gammal kaffekvarn :)

    SvaraRadera