söndag 19 december 2010

Julpyntande

Så blev det äntligen dags igår. Jullådan bars ner. Först upp kikade Nils. Några kanske minns att det är han som brukar hjälpa mig runt juletid. Nu var han mycket förnärmad över att han inte fått vara med tidigare i år. Jag bad förstås så hemskt mycket om ursäkt, men är inte säker på att han godtog den...
 Jag älskar att packa upp tomtarna. Alla ställs upp på det här bordet, för att sedan placeras ut. Fördelen när man inte bor så stort är att det ser lite mer ut. Där är tomten som alltid har en tappad stav, flera rara par, långtomten med luvan till fötterna som jag fick av urgulliga elever i en träningsgrupp, tomtar jag haft sedan jag var liten, ljustomten jag fick av min gudmor, trätomten jag fick av senaste vfu-klassen och många många fler.
 Efteråt intog vi soffläge och kikade på Narnia 2. Nils parkerade sig bredvid tomtenallen, med bra utsikt över teven :)
Nu är det bara kakeldekoren kvar. Den kommer inte upp förrän eftermiddagen den 22:a.

Nu: Sconesfrukost
Sedan: Karlskogaland för bl.a. kolakok.

Ha en fin fjärde advent!!!

3 kommentarer:

  1. Har jag möjligen sagt att "I love You!"?

    Det har jag.

    Då gör jag det igen.

    Du är u n d e r b a r.

    SvaraRadera
  2. Massor av tomtar! Mysigt. :)
    Det är lite så att jag vill skaffa några att ha jag med..

    SvaraRadera
  3. Elisabet; :) tack det samma ;)

    De la realidad; Klart att du måste ha tomtar! Men vet du, jag tror knappt att jag köpt en enda själv. Det är julklappar och födelsedagspresenter och sådana jag fått från elever eller i andra sammanhang. Säkert bidrar det också lite att jag har en mamma som är rätt förtjust i tomtar själv :)

    SvaraRadera