söndag 26 december 2010

Julhelgen

Juldagen blev en lugn dag, som sig bör. På kvällen skulle vi ätit middag hos familjen V, men eftersom liten Pontus fick feber blev den förflyttad hit. Vet numera att det får plats åtta personer runt vårt vardagsrumsbord.
Tyvärr har ovän magkatarr kommit på oväntat besök (jag har varit synnerligen ostressad) vilket gjort mig dundertrött. Efter några stora gäspar drog sig vårt artiga sällskap hemåt.
Trevligt var det i allafall.
 Och "pojkarna" gjorde ett finfint jobb i köket...
 Idag blev det tur till Kumla och familjen R.
Där hade tomten kommit med ett Kinekt som vi förstås skulle prova.
Slutsats: Sambon har en kanonbra taktkänsla och fick finfina dansresultat.
Jag hade noll taktkänsla och fick bottenresultat.
Tycker att det är betydligt skojigare med saker som ska fångas, hindras, kastas osv.
39 graders feber hade gudbarnet. En annan ligger alldeles däckad då...
Nu är det kvällen.
Ute snöar det.
Och är fem minusgrader.
Idealvinter!

5 kommentarer:

  1. God fortsättning hälsning genom luften far.
    Har ju missat att läsa här i flera dar....
    Ser att julehelgen varit fin,
    men klappar, gröt och hetvin.

    En tur till husvagnen har det blivit med.
    Snöskottning och kos i förtältet med besked.

    Så glad att operationen för pappa i Karlskogaland blev bra.
    Och att han hem till jul fick dra.
    Att fira jul på sjukhus är inte kul.
    Att få fira med familjen är liksom mera jul.

    En julfrukost i stallet du även hann med.
    Med gröt och annat snadder jag kan tänka mig det blev.

    Granen så grön och grann i stugan stod.
    Med ljus och glitter från topp till fot.
    Under det så fanns det många paket. Som både låg och stod.

    Hoppas nu att alla är friska.
    När nyårskvällen närmar sig, årets sista.

    Ha en riktigt god fortsättning till er alla tre, ja du, sambon och den Lurvige.
    På tredje våningen, i det gula huset.

    Juleklems från mig.

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt det ser ut där runt ert soffbord. Det gick ju bra att få plats med alla.
    Jättevackra amaryllis i fönstret också!

    SvaraRadera
  3. Ja, tack och bock .. nu har man fått vara med på liten julklappsutdelning också ,-)

    God Fortsättning!

    SvaraRadera
  4. Vad är ett Kinekt?

    Härlig bild på den lille sjuklingen. Ser pigg ut ändå.

    SvaraRadera
  5. Synne; På rimmande verkar du rutinerad,
    det är så att jag blir verkligt imponerad!
    När det gäller att få till det på vers går jag oftast bet,
    hos oss skrev sambon längst rim på sina paket.

    Nu är det rätt skönt att själva julhelgen är över,
    vi har ätit mer julmat än vi behöver.
    I mellandagarna ska vi göra mest ingenting,
    medan andra på rean irrar omkring.

    Kanske prova på en ny efterrätt,
    så att den på nyårsafton görs på rätt sätt.
    För övrigt ska jag försöka hinna,
    att i julklappsspelen över sambon vinna.

    God fortsättning önskar jag dig,
    som rimmade så bra här hos mig!

    Londongirl; Ja, det gick faktiskt. När vi har varit fler plockas ytterligare ett bord fram, men det är förstås trevligare när alla kan sitta runt samma.
    Jag är jätteförtjust i amaryllisarna. Tyvärr börjar de blomma över, men stod mycket fina hela julhelgen :)

    Elisabet; Riktigt trevligt hade vi och en massa fina klappar!
    Önskar dig detsamma!

    Bloggblad; Det är ett tevespel som spelas utan handkontroll. Fascinerande, men jag fastnade inte riktigt för det.
    Fascinerad var jag även över att hon kunde vara såpass pigg trots febern!

    SvaraRadera