lördag 18 december 2010

Husvagnsvisit

Idag är en bra dag!
Pappas återhämtning efter operationen har gått så finemang att han i förmiddags fick komma hem. Flera dagar tidigare än beräknat. Segt virke i gubben ;)

I Örebro har det snöat och snöat. Vi for en sväng upp till föräldrarnas husvagn för att skota lite. Kika på snöhögen bredvid Lurvig. Nu är dock inte alls hela vår förtjänst.
Lurvig tyckte att det här med campingliv verkade prima och trodde att passerande på vägen kom för att besöka honom. Artig som han är välkomnade han dem glatt. Turligt nog var det människor som var mycket förtjusta i lurviga hundar. Sedan fick vi förklara för honom var tomtgränsen gick och då var det inte alls lika roligt längre.
 Efter skottandet tyckte vi att vi förtjänade lite fika i förtältet. Varm choklad och minisiktkakor (kallas det kanske något annat då?), bakade på morgonen, blev det.
 Fönstret på förtältet var alldeles täkt av iskristaller.
Vackert.
Sedan bar det av hemåt.
Genom snölandskap.
Och nu ska här julpyntas. Tjoho!!!

9 kommentarer:

  1. Oj va härligt.
    Vintern ser alltid finare och skönare ut hos andra än på hemmaplan.
    Vad beror det på..?

    SvaraRadera
  2. Sitta i förtält på vintern - uj uj uj så kallt...

    SvaraRadera
  3. Gunnar; Jag tycker att det ser lika härligt ut överallt, framförallt hos er där uppe i norr! Men så är jag väldigt förtjust i den här årstiden också...

    Mian; Ja, men torrt. Tanken var att vi skulle suttit ute, som lite picknick. Men det snöade så förfärligt och vi var inte riktigt rätt klädda så det fick bli en picknick "halvute". Husvagnen hade vi inga nycklar till. Var ju bara där och skottade åt pappa.

    SvaraRadera
  4. Jisses så vackert det är här nu med allt det vita :-)
    Så mysigt ni hade det och den lurvige är bara för charmig! Jag tänker alltid på honom som en av de tre musketörerna...frisyren är helt rätt.
    En riktig barockhund :-)
    En snygging, säger pälstjejerna och det kan man ju inte annat än instämma i.

    SvaraRadera
  5. Åh vad roligt att läsa att det är så prima med din pappa! :-)

    Tycker det ser jättemysigt ut med picnic där i förtältet. Men så gillar jag ju den här årstiden jag med. Det är så otroligt mycket vintervackra landskap var man än är nu.

    SvaraRadera
  6. Åh, vad avundsjuk jag blir! Vår husvagn står ute på gården och ser ut som en stelfrusen, iskall igloo. Jag älskar husvagnsliv.
    Härligt att din pappa mår bra.
    Må så gott
    Yvonne

    SvaraRadera
  7. Låter härligt med bra dag, husvagn och iskristaller!

    Jag känner mig inte så käck och pigg, men tycker ändå att det varit en skön lördag. I morgon kl 15 är jag pigg, då är det genrep inför två konserter senare på dagen.

    SvaraRadera
  8. Vad skön för pappa O mamma att han har fått åkt hem o så pass mycket tidigare.

    O den där husmusen vet jag inte om jag gillar. ;)) Läskas ju. jag vill oxå ha så där nära så jag kan "svänga upp" o skotta snö. Men jag kan gissa vart den står o då kan jag säga MYCKET VACKER plats. MYCKET.
    Hoppas julpynten vart till Lurvigs belåtenhet. Här hemma gillar vovvarna det inte. "Jädras julgrad som sticks o står ivägen". :))

    SvaraRadera
  9. Christina; Haha, den där frissyren är alltid vad den inte borde vara; konstant otrimmad. Han håller liksom stilen även efter timmar av klippande, ryckande och rakande :)
    En av de tre musketörerna... det skulle han nog gilla ;)

    Londongirl; Det var mysigt. Allra helst hade jag visserligen gått på vinterpromenad och haft picnic ute, men det hade vi som sagt inte rätt kläder för.

    Yvonne; Jag är just inte alls så säker på att jag älskar husvagnsliv. Men att skotta då och då kan jag tänka mig, speciellt som vi bor i lägenhet. Och dessutom står den på en fin plats :)

    Bloggblad; Jag kan inte säga att jag var så käck och pigg heller. Vi fick visserligen en hel del gjort igår, men tog det väldigt mycket i vårt tempo och avslutade med lång filmkväll under filt i soffan :)

    Husan; Ja, nu har vi ju inte riktigt anledning att besöka just husvagnen så ofta, men det var absolut smidigt att ha den så nära. Ånnaboda står den i och där är verkligen jättefint!

    SvaraRadera