onsdag 22 december 2010

Glad softardag

 Igår skulle jag alldeles till att skriva ett blogginlägg när ett anslag kom upp på Blackboard, vår studentportal. Det var vår lärare i matematik, räkning. Mattetentorna var rättade och inlämnade för att resultaten skulle läggas in i systemet. När vi fick tillgång till resultatet var oklart, men att 31% var underkända kunde hon meddela.
Och så God Jul, som avslutning...
Man skulle kunna säga att jag kom av mig lite.
Mycket.
31% underkända...

Därför blev jag såhär glad i morse när resultatet redan kommit in.
 Och sambon blev, efter lite övande, såhär glad (han är alltså lika glad som jag) :)

Och alldeles egoistiskt har jag inte förrän nu ägnat en tanke åt dem som inte klarade sig. Nä, vi har en osocial dag. Storhandlat med alla andra. Rimmat på paket. Promenerat i kylan. Satt upp kakeldekor. Telefonpratat. Fixat sista julklapparna... Sådant.
Och så tänker vi fortsätta dagen med!
Kanske kika på en film och fira våra vg:n med glögg.

Här är det JUL!

9 kommentarer:

  1. Haha, åh, Anders hattifnattar ju!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! :)

    Jag ska fira med glögg jag med.. och kanske lite julgodis. Var har ni satt upp kakeldekor? Blir lite nyfiken..

    SvaraRadera
  3. Gött!
    God jul på er båda två!

    SvaraRadera
  4. Grattis! Det måste vara underbart att kunna slappna av på det viset.

    Och t a c k .., tänk, nu ligger Lurvig på vårt köksbord!

    SvaraRadera
  5. Grattis vad roligt !

    Anders får träna lite mer på sina glada skutt :)

    SvaraRadera
  6. Grattis!!! Vad kul! Roliga bilder :-)
    Ha en riktigt fin jul!

    SvaraRadera
  7. Malin; Aha, är det det han gör. Jag var lite osäker... ;)

    De la realidad; Kakeldekoren sitter både i köket och badrumemt... Juligt ska det va' :)

    Mian; Detsamma önskar vi dig!

    Elisabet; JA! När man pluggar är man liksom aldrig ledig. Men nu ska här inte öppnas någon kurslitteratur alls förrän i mellandagarna. Och här har vi gjort just... ingenting idag :)
    Varsågoda, säger Lurvig till pElle och Sigge Nilsson i det gula huset på kullen i landet Halland ;)

    Miss Piggy; Ja, det krävs nog lite skutträning där... Eller så får jag helt enkelt skutta för två ;)

    SvaraRadera
  8. Skönt! Grattis och ha nu en riktigt gooooo jul på dig!

    SvaraRadera
  9. Lisette; Önskar dig detsamma!!!

    SvaraRadera