lördag 4 december 2010

En utmaning för sköterskorna...

Jo, jag vet att bilden är gammal, men jag tyckte att den passade bra nu.
Flaxar han lite mer kanske han lyfter, man vet aldrig.

Pappa har fått trassel med hjärtat och bor nu på sjukhuset. Nästa vecka blir det bypass-operation. Det här med att bo på sjukhus, det är nog inte pappas grej riktigt och jag tycker en smula synd om de stackars sköterskorna som ska hålla honom på mattan.
"F.ö. mår jag just nu som en prins. " Skriver han i ett mail... och lite senare: "Idag har jag dock bestämt vägrat att bli skjutsad i rullstol".
Förhoppningsvis har sköterskorna rutin på envisa gubbar!


Och jo, man kan absolut tycka att det är hemskt och otäckt och en hel massa annat. Men det hjälper liksom inte, för nu är det så här. Och han mår ju som sagt som en prins ;)
Lagom till fjärde advent ska pappa få komma hem. Bra tajmat till kolakoket. Nu kommer han förstås inte vara särskilt på hugget i år, men nästa år ska han å andra sidan vara pigg som en mört och får väl ta igen det här årets provsmakande.
Nåväl, nu är det hög tid för hopp-i-sängdags. I morgon bär det av till S-tuna för lite julshowande. Och före det måste jag hitta ett bra fe-spö!

4 kommentarer:

  1. Det är besvärligt det där med hjärtat... min brorsa fick veta tidigare i höstas att han hade samma medfödda ärftliga hjärtfel som vår pappa också fick veta om när han blev 60 ung. Brorsan som aldrig varit sjuk och är väldigt pigg, mådde sämst av tanken att ligga en vecka som "hjärtpatient"... ett epitet han inte kunde förlika sig med. Han slapp operation, dock.
    Men han skrämde upp mig att gå och testa. Jag hade tydligen inte fått det där felet... skönt. Men plötsligt började jag fundera på hjärtat - man har faktiskt bara ett...
    Din pappa piggnar nog till!

    SvaraRadera
  2. Ja, tänk att det känns alltid så oroligt när det gäller hjärtat.
    Men det är ju inte så konstigt. Din pappa verkar ha alla förutsättningar för att piggna till bra efter operationen. Det är bra att vara envis det vet jag. :-)

    Jättefina bilder på "den envisa gubben" ;-)

    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Bloggblad; Ja, det där med att bo på sjukhus, det är nog inte pappas grej alls. Men den fjärde advent är inte långt bort och då ska han vara lagad och som ny ;)
    Skönt att du klarade dig, men lika bra att kolla upp när det är ärftligt sådär.

    Londongirl; Ja, jag tror också att han har alla förutsättningar. Och att han kommer att driva mamma till vansinne när han sedan ska gå hemma ;)
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Nej, vad läskigt! Ska hålla tummarna för att han kryar på sig <3 !

    SvaraRadera