tisdag 7 december 2010

Det här med dygnets timmar...

Halv tre står solen så lågt att strålarna inte når ner till marknivå i staden. Och jag tittar över bron med alla bilar, och det stora rökmolnet bakom och tänker att även det fula kan vara vackert...

Överlevde tentan.
Nu ska jag överleva veckan ;)
Nä, så illa är det inte. Men fullt.
Sådär som det kan bli när en tom kalender har fyllts i och fyllts i och fyllts i.
På det fick jag vick både onsdag, torsdag och fredag och det var förstås toppen, men inte riktigt med i den ursprungliga tidsplanen.
Sambon jobbar också för fullt. Två jobb och plugg.
Därför har jag försökt fixa med hemmagöra idag.
Städning. Brödbak
 Klippa tassarna på Lurvig.
Sådant.
Saffransbrödet får vänta till torsdag eftermiddag. Då ska för övrigt pappa opereras och blir han kvar i Örebro över Lucia vill han kanske ha lussekatter. Kanske?
I morgon kommer han åter in till sjukhuset i den här staden och då hoppas jag på att det kan bli ett besök där. Inte heller det går riktigt ihop med mina arbetstider, sambons arbetstider och den lurvige hunden, men jag anser mig ha ett giltigt skäl för att eventuellt ha en skällande fyrbening i lägenheten en stund.

Nu åter till Ann Ahlbergs kapitel om barns matematikutveckling. Tyvärr är det mina förseminariekamrater som hamnar lite i kläm när jag bokar upp på det här viset. Som tur är har jag underbara förseminariekamrater!
Och snart är det jul!
:)
Dessutom har vi skickat in examinationsuppgift två idag -flera veckor före sista datum.
Det är bra!

2 kommentarer:

  1. Så körigt du har det, men snart blir det ju lite juluppehåll i alla fall, puhu!

    Så smaskiga de där bröden ser ut. Önskar att dom låg här i köket ;-)

    Och vilken mysig närbild på Lurvigs tassar. Jag får såna ömhetskänslor, så fin han är :-)

    SvaraRadera
  2. Det ska bli väldigt skönt med jul!
    Fast samtidigt ska jag inte klaga, trivs bättre med att ha lite mycket än för lite...
    Och bröden är vanliga tekakor -förmodligen det enklaste man kan göra. Fast goda goda tycker vi :)
    Lurvig har alltid haft så stora tassar jämfört med kompisar av samma ras. Å andra sidan är hela han ganska grov...

    SvaraRadera