onsdag 8 december 2010

Dagis

Efter att ha dragit ur sladden fyra gånger börjar jag förstå att kvällens "halv åtta hos mig" är hotat på riktigt...

Om jag skulle ha bilder på vad jag har varit med om idag skulle här nu ligga foton på...
- en liten fröken som sjunger allt från pippi och emil till julsånger. Själv har jag sjungit Bjällerklang med björnen som stod i ett hörn, sådär en hundra gånger. Minst.
-små barn som bygger och åker små cyklar och kör pippi i dockvagn och lagar mat och en väldig massa annat
- på pulkaåkning i lilla backen, med massor av barn som åker, krockar, skrattar, kämpar sig upp och sedan gör om hela proceduren igen. och igen. och igen.

Och jag skulle ha bilder på hur så många som möjligt trängs i soffan för att se bilderna i sagoboken...
och på sex små barn som mycket engagerat lägger pussel.
Och på fyra tvååringar som med största engagemang räknar först klyftor och sedan bitarna jag klippt till av en mandarin.
Och mycket mycket mycket annat.

Två dagar till ska jag få vara med och leka på dagis den här veckan. Tre dagar i rad!
Och jag ser redan fram emot imorgon.
Och jag var alldeles supertrött när jag kom hem idag :)

Och nu har klockan passerat halv åtta. Får ta en svängom med snabeldraken istället.

1 kommentar:

  1. Hahaha, jag skrattade gott åt din kommentar. Tänkte inte på att det var därför jag var rynkig, men det är ju såklart förklaringen! ;-)

    Hoppas tentan gick bra, men det gjorde den alldeles säkert.

    Kram P

    SvaraRadera